Comp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronster

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Berichten
33
hoi,

Van daag een nieuwe floppy drive gekocht want die was stuk, heb hem aangelsoten zoals de andere ook zat, zou de comp opstarten, en blijft elke keer hangen op hetzelfde punt,

ik druk op de knop, hoor een tikje, lijkt wel een klokje, cdrom en branden lampjes gaan knipperen, ook de usb achterin springt van rood naar groen op de maat van het tikje, en verder gebeurd er helemaal niets!..

iemand een idee van wat hier mis kan zijn?...
 
Systeem draait onder windows (?)
Floppie staat op slave/master?
 
Een floppy die je als master/slave kunt instellen?

Maar goed. Heb je de kabel al eens los genomen van de floppy en dan opnieuw opstarten.
Zo ja, heb je niet toevallig een ander kabeltje los getrokken, kijk eens of alles nog wel goed vastzit.
 
ik hebd r kabels al los gehad die brede en die met die drie kleuren draden, doet het nog steeds niet!... systeem draait onder windows xp
 
Rest van de kabels al nagekeken of deze nog wel goed vast zitten ook op je moederbord.
 
ik heb verder nergens aan gezeten en er is ook niks losgeschoten want de kabel die al los zaten zitten bijelkaar op gebonden en verder hangt er niks!>..
 
Heb je de stroomkabel(3 kleuren) er niet verkeerdom in zitten?
 
dat stekkertje met die drie draen kan er maar op 1 manier op en die brede kabel ook, ookal haal ik alle kabel los en van de diskette station, nog wil die niet meer opstarten, heel vreemd maar helaas waar
 
zover start ie niet eens op, heb beeldscherm blijft alleen maar zwart!>... thats all, kandus ook geen wijzigingen in de bios aanbrengen
 
heb je toevallig een jumpertje van je moederbord verzet?
alle bedrading nagelopen achter je pc?
 
Als je de computer aanzet zie je dan wel dat de ventilator van je cpu gaat draaien.
Draait de ventilator van je voeding wel ook die van je videokaart even bekijken.

Dat jou computer het niet meer doet kan niet alleen komen door het plaatsen van een andere floppy drive.
 
alles draait!, het lampje van het laden brand ook maar gaat nooit meer uit!....

hij wil gewoon niet opstarten!...
 
Weet niet of het helpt, maar probeer eens gewoon Windows opnieuw te installeren met de CD.

In de BIOS even de CD als eerste op laten starten.
 
dat wil dus niet@. hij start niks, dus ook geen bios waar ik in kan komen, alles draait maar hij start helemaal niks op
 
Maak eens een opstart diskette en doe die eens in de nieuwe floppy drive.
Kijken of de computer daar op wil reageren.
 
Kijk eens of dat het ram geheugen los zit, mogenlijk heb je hier tegen gestoten, trek anders het reepje eruit en plaats hem terug, als er twee inzitten kijk de andere dan ook na.

groetjes speedtouch
 
normaal als je een computer opstart controleert hij de cdrom brander en a schijf, zelfs dat haalt ie niet!... heb net ff gekeken naar de kabels en alles lijkt erop te zitten, heb ditzelfdegister ook gehad en toen deed ie het zomaar ineens weer!... nu ben ik al ruim 5 uren aan het *****n
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan