• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complete werkbladen automatisch samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinus1988

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2013
Berichten
19
Heren dames,

Grote uitdaging:

Ik moet voor een tabblad of 20 een manier verzinnen om deze door middel van een formule allemaal samen te voegen tot 1 (zeer) groot bestand.

(De bestanden zijn uniform qua indeling. )

Elke dag moeten deze bestanden worden vervangen door nieuwe. Deze worden er over heen geplakt.
Vervolgens moeten deze nieuwe bestanden op alle 20 tabs worden samengevoegd tot 1.

Dagelijks kunnen het aantal regels per tab verschillen.

Heeft iemand voor mij de oplossing? alstublieft de nood is hoog.
 
Even de zoekfunctie gebruiken.

voorbeeldje van hoe het kan werken:
 

Bijlagen

  • Tabbladen Samenvoegen.xls
    48,5 KB · Weergaven: 58
Even de zoekfunctie gebruiken.

voorbeeldje van hoe het kan werken:

Ik snap dat je het bestand master noemt. Dat moet over jouw gaan!

Toch is mijn probleem nog niet helemaal de wereld uit.

Wat er veranderd moet worden: row a mag niet worden meegenomen. Het betreft row B tm row AX
Ook is het probleem dat er alleen een formule komt te staan en geen waarde.
Dus
row B row c
1 =K3 =vert.zoeken(...)
2 =K4 =vert.zoeken(...)
3 =k5 =vert.zoeken(...)

Het zou dus eigenlijk moeten zijn dat de macro start met het kopiëren en plakken als waarde.
weet je daar iets op.
 
Wel even goed lezen. Met de zoekfunctie heb ik ooit dit bestandje gevonden. En als jij zelf geen voorbeeldje plaatst van jouw specifieke situatie dan blijft het een beetje een raadsel.
 
Bekijk bijlage Demo probleem macro.xlsm

Hierbij het probleem. Ik heb hier een aantal invoervelden gemaakt.

In dit geval Dump 1 tm 4.
Hierin zal ik dagelijks de verkochte producten vanuit een export bestand in plaatsen. Vanuit daar wordt er dmv verticaal zoeken producten op de juiste plaats gezet in ander tabblad.

De macro die ik heb gevonden werkt opzich prima, alleen missen er een aantal onderdelen.
Alle outcome tabs zijn geen waardes maar formules. Als je de samenvoeg macro gebuikt krijg je in plaats van waarde 10 (<-- = vb) =vert.zoeken(K2,.......,16,0). Dit is niet de bedoeling.
Er moet dus geplakt worden als waarde in de macro forumule.

Ook moet kolom A (die is verborgen) niet worden meegenomen. Dit had namelijk alleen maar invloed op de vert zoeken functie.
De 0 regels moeten ook niet worden meegenomen.

Kunnen jullie hier iets mee? ik kom hier echt niet uit.

Alvast super bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan