Comprimeren in Word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Berichten
153
Hallo allemaal,

Met name door het gebruik van afbeeldingen rijst de grootte van mijn Word-documenten de pan uit. Een oplossing is om hier PDF-bestanden van te maken, maar helaas kan ik ze hierna niet meer aanpassen.

Volgens mij kun je in Word 2000 niet het geopende document comprimeren. In Word 2003 schijnt dit overigens wel te kunnen.

Weet iemand een programma of tool om een Word document te comprimeren?
 
Via de werkbalk afbeelding kun je afbeeldingen comprimeren. Is dat de oplossing?

Groet,
 
Nee die optie zit denk ik niet in Word 2000
 
Word 2000 heeft inderdaad die optie niet, maar heb je al eens geprobeerd een "save as" (bewaar als) te doen onder een nieuwe naam, of eventueel op een nieuwe locatie? Da's een truuk die af en toe ruimte durft te besparen.
 
Dit heeft voor zover ik kan zien geen enkel effect.
 
Dan zou ik een foto resizen voor invoeging.
 
Dat zou ik inderdaad ook doen. En converteer zonodig naar een gecomprimeerde bestandsindeling; bijvoorbeeld van bitmap (*.bmp) naar gif of jpg.

Dit maakt niet uit aangezien een bmp bestand van 1 mb misschien op de harde schijf groter lijkt dan het zelfde bestand in Jpg. WORD zal het toch bereken. Het enige wat Jpg doet is de afbeelding comprimeren en WORD zal het weer oncomprimeren.
 
Resizen heeft wel degelijk nut, zoals je kunt zien in dit bestand dat te groot is om hier te plaatsen. Kijk maar eens naar de grootte van beide bestanden. Hier kun je online resizen.
 
Dan heb je het over resizen, dan zeg ik ja. Maar om een bmp op te slaan naar JPG zonder te resizen dat heeft in WORD geen zin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan