computer maakt raar geluid tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sook

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
274
Als ik mijn pc opstart krijg ik een geluid te horen dat is niet normaal, dit duurd totdat ik in windows zelf ben.

Je moet je voorstellen dat je pc een normaal geluid maakt, die je hoort tijdens het opstarten, (je hoort dan je kooler draaien) maar wat ik hoor is gewoon 3x zo hard. lijkt wel of er een kooler aanloopt of los hangt. het is ook alleen maar in het begin, de plek dat je pc het meeste denkt. je hoort altijd je kooler harder draaien dan dat hij al een tijdje aan staat. op dat moment draait hij 3x zo hard.
ik denk dat het me kooler is.

enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Ben aandachtig aan het luisteren maar hoor het hier niet.:rolleyes:

Kan ook wel even in mijn antwoordentrommeltje kijken voor het juiste antwoord, maar ik denk dat het handiger is de PC open te maken en eerst te localiseren welk onderdeel dit veroorzaakt.

Neem aan dat de PC stofvrij is.
 
beter luisteren dan hoor je het wel, kan niet missen. MAAR dan moet je je het wel Goed voorstellen, dan hoor je het:p

zit meestal nie zoveel stof in, af en toe zuig ik em af bij de roosters. heb nog nooit problemen gehad met deze dell pc en heb hem al 4 jaar als het niet meer is.
mja zal ik er even in moeten kijken dan.
 
Het beste is het gewoon om te proberen om de fans te blokkeren terwijl hij dit geluid maakt.

Dus maak je kast open, steek een potlood in de cpu fan, Gpufan, voedingfan en elke andere fan die je in de computer hebt zitten, als het geluid dan ophoudt weet je welke de boosdoener is.

Ikzelf heb een keer een GPU fan die teveel speling had. Ik heb hem toen vervangen door een passief zalman koelblok (omdat ik anders mijn videokaart 6 weken kwijt zou zijn voor garantie)

Als het geen van de fans is, moet je voelen of het een harde schijf is, maar dan zul je ook wel hd fouten hebben gehad.

mvg

db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan