Computer om te gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepinho

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Berichten
14
Hallo,

Een aantal jaren terug had ik een computer gekregen waar ik veel mee kon gamen. Alleen alle nieuwste games kunnen niet op de pc, ik was benieuwd wat jullie advies is om up-te-graden aan deze pc.

Processor: AMD Athlon XP @ 1833 Mhz
Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5600XT
Intern geheugen: 512 MB ( 2 X 256 DDR-SDRAM )
Harde schijf: Maxtor (82 GB)

Nog meer info nodig?

Ik denk dat ik misschien alles wel moet vervangen? of misschien een nieuwe kopen?
En als ik 1 onderdeel verbeter heeft niet zoveel effect denk ik of wel?

Gr Joepinho
 
Hallo,

Op de harde schijf na, kun je alles vervangen....
Het is niet zo'n snel systeem meer. (zacht uitgedrukt :p )

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Hallo,

Een aantal jaren terug had ik een computer gekregen waar ik veel mee kon gamen. Alleen alle nieuwste games kunnen niet op de pc, ik was benieuwd wat jullie advies is om up-te-graden aan deze pc.

Processor: AMD Athlon XP @ 1833 Mhz
Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5600XT
Intern geheugen: 512 MB ( 2 X 256 DDR-SDRAM )
Harde schijf: Maxtor (82 GB)

Nog meer info nodig?

Ik denk dat ik misschien alles wel moet vervangen? of misschien een nieuwe kopen?
En als ik 1 onderdeel verbeter heeft niet zoveel effect denk ik of wel?

Gr Joepinho

ik zou gaan voor alles
je harde schijf is simpelweg te klein voor veel goede games
het intern geheugen zou 3 gb of meer moeten zijn(ongeveer)
Nvidia geForce fx 5600XT is een schroothoop apparaat (ga voor de nieuwste ATI of voor Nvidia GeForce 9 series(9000 enzo)

processor zou ik dan ook gelijk vervangen want die trekt een echt goede game ook niet ;)

ik nieuwe pc zal wel voordeliger zijn (ik ga ervan uit dat je niet echt verstand hebt van de hardware omdat je deze vraag stelt dus spaar je de moeite en koop een nieuwe)

:thumb: PS ik heb een medion en vind het een geweldig apparaat
 
Hallo,

Op de harde schijf na, kun je alles vervangen....
Het is niet zo'n snel systeem meer. (zacht uitgedrukt :p )

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

ik weet het niet harde schijf is toch niet zo heel duur en daar heb je veel voordeel aan als je "goede" games wilt (7 8 gb elke keer) je wilt er wel naast je software nog zeker 10 games ophebben
 
Als je je videokaart upgrade met bijvoorbeeld de
BFG GeForce 9800 GTX + Video Card - 512MB GDDR3, PCI Express 2.0, SLI Ready, (Dual Link) Dual DVI, HDTV, HDMI Support, VGA Support

Klik op de link voor de website voor meer info

Krijg je dan ook meer intern geheugen erbij?


WELKOM OP HELPMIJ

let op met hetgeen wat je nu hebt.
je wilt nu een pci-e videokaart zetten emaar de vraag is of dat allemaal wel past.
ik denk gezien hetgeen dat je nu hebt dat je idd zoals aangegeven wel met een verouderd systeem zit.
daar valt weinig tot niets meer aan uptegraden.

alleen een ander kaart gaan zetten (die hoogstwaarschijnlijk niet gaat passen) heeft geen zin.


met welk moederbord zit je nu?
 
Bespaar je de moeite. Als je die kaart wil moet je ook een ander moederbord en dus ander geheugen en dus een andere processor.
Jou PC is zeer verouderd en het upgraden niet waard naar mijn idee. Ik zou voor een nieuwe PC gaan.
Heb je enig idee wat je budget is zodat we eens voor je kunnen kijken?
 
ach ja waarom vraag ik uberhuapt nog naar het moederbord.

het heeft toch geen zin om op dit systeem wat van de laatse games te kunnen spelen.
 
Ok, het is dus duidelijk dat upgraden geen nut heeft bij mijn computer.

Mijn budget voor een nieuwe computer is moeilijk in te schatten, ik weet niet of bijvoorbeeld 500 euro veel is tegenwoordig? Het gaat alleen om de kast denk ik toch, want mijn boxen en beeldscherm zijn nog goed.

Gr Joepinho
 
Mag van mij hier verder maar niet in het topic dat jij linkt.
Je mag van mij ook een nieuw topic aanmaken waarin je op zoek gaat naar een nieuwe PC

Overigens heeft De ALDI binnenkort weer een aardige aanbieding:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_07/OFF01.SHTML

Valt me tegen...
Qua prijs is het heel netjes, maar aan de videokaart heb je niets.

voor 100 (liefst 150) euro meer kan je een mooie pc samenstellen die geschikt is om te gamen (legale windows). Zonder windows moet je voor 500-550 wel iets aardigs kunnen samenstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan