computer prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
181
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen met waarschijnlijk deze specificaties (bedoelt voor gamen en editen, tips zijn welkom )
Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)
1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
16GB (2x8GB) 1600MHz Dual Channel Memory
1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Op hoeveel euro kom ik ongeveer uit, en maakt de 16gb ram erg prijs verschil met de 8gb?
Ik ga hem wel zelf in elkaar zetten dus ik wil graag weten hoeveel alle onderdelen bij elkaar kosten.
Niet een kant en klare pc

Mvg antoine
 
Laatst bewerkt:
De ram zal ongeveer 2x zo duur zijn :D (want meestal ga je voor 2x8gb setjes)

Wil je een premium moederbord (msi, asus)?
Wil je een mooie kast of wil je gewoon iets functioneels?
Wil je overclocken? (dus extra koeling)

Wil je een grote capaciteit op de voeding (voor uitbreiding later)
 
Laatst bewerkt:
euro of 700 moet je van uit gaan ongeveer, ervanuit gaande dat je ook de overige componenten mee rekent,
voeding, mobo, optische drives etc.

16 en 8 gb maakt niet meer zoveel verschil :)
lekker de 16 pakken dus
 
Aangezien het hier om aanschaf ervan gaat:

Topic verplaats van Hardware-Hardware Overige ---> Hardware-Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.
 
De ram zal ongeveer 2x zo duur zijn :D (want meestal ga je voor 2x8gb setjes)

Wil je een premium moederbord (msi, asus)?
Wil je een mooie kast of wil je gewoon iets functioneels?
Wil je overclocken? (dus extra koeling)

Wil je een grote capaciteit op de voeding (voor uitbreiding later)

Sorry, maar ik heb geen idee waar dit over gaat. Niet de aller beste in computers, ik wil van alles de prijs weten
zodat ik er meteen mee kan gamen :)
 
Je wilt hem zelf in elkaar zetten maar hebt geen idee wat een moederbord of een computerkast is??

Als dat maar goed komt...

prijzen zijn overigens gewoon op internet te vinden?

Let er wel op dat je systeem zonder kast en voeding alsnog niet zal werken, ook heb je een OS (besturingssysteem) nodig.
 
Tja, de prijs kan je zelf gemakkelijk uitrekenen door in een webwinkel de onderdelen in een winkelmandje te doen...
Als je wilt editen; Wat? Muziek, video, photoshop, CAD?

En over het moederbord, behuizing en voeding, eerlijk gezegt zou ik als ik jou was toch echt niet beginnen aan een pc zelf samen te stellen als je die termen niet kent...
Daar komen namelijk alleen maar problemen van, en als je dan straks met een kapotte pc zit is dat wel even slikken... (Tuurlijk, je hebt garantie op veel dingen, maar schade door eigen schuld niet.)

Je kan op z'n minst een aantal tutorials op internet doorlezen/video's kijken en opzoeken uit welke losse onderdelen een simpele pc bestaat.

Over de eerder gestelde vragen,
Wat voor behuizing moet het in, iets moois met lichtjes en toeters en bellen, noem het maar op, of iets goedkopers en simpels?
Wat voor moederbord wil je, een van de betere met vele extra's en opties en hogere prijs of een goedkoop moederbord met puur de basis en een klein aantal opties?
Wat voor voeding, het apparaat wat stroom uit de muur omzet naar iets waar je computer mee kan werken, een goedkopere met minder capaciteit, of een duurdere zodat later een extra of grotere videokaart makkelijker kan worden geplaatst als upgrade, zonder dat je dan tegen die tijd ook gelijk een nieuwe voeding moet kopen?

Overclocken lijkt me persoonlijk niet echt een optie, eerst maar de pc in elkaar zetten, maar de standaard koeler voor je processor kan lawaaierig zijn (Had deze i7 uberhaupt wel een koeler erin?).
Dan kan je kiezen tussen een duurdere stille koeler of een iets goedkopere koeler met iets meer lawaai, ook waterkoeling zal ik nog niet doen op dit moment.
 
I7 heeft wel een koeler, en dit is nog een best goede ook :thumb:
 
Bedankt voor alles! Ik kijk wel hoe het gaat en als het niet gaat zeg ik het wel!
Ik laat trouwens een oom van me ( die handig is met pc ) het in elkaar zetten doen, ik begin erzelf niet aan :)
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan