Computer start niet meer op, blijft mer knipperende cusor staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
211
hallo,
Ik heb een probleem met mijn computer, en heb geen idee waar het aan kan liggen. Gister ochtend wilde ik mijn computer aanzetten, maar hij bleef met een zwart scherm en knipperende liggende cursor staan.
Hij geen wel de piep, en je ziet de dingen voorbij komen van hdd controle enzo, ook kan ik nog gewoon in de setup komen. maar als ik dan niet doe en laat hem doorgaan komt hij daarna dus met een nieuw leg scherm (de controle regels gaan weg), dan staat die cursor bovenaan, na een paar seconden gaat hij een regeltje naar beneden, en daar blijft hij dan voor eeuwig staan. Ik heb mijn geheugen al even aangedrukt, hdd los gehaald en vast gemaakt. maar probleem blijft.
Iemand enig idee?
Bart
 
nee :(
(lekker snel ;) )

als ik in de setup bij boor naar harddisk keuze ga zie ik mijn 2 schijven gewoon allebij zitten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opstarten vanaf windows cd en repair uitvoeren een optie?
 
liever niet :p liever eerst even kijken wat er mis is. van t ene op t andere moment niet meer opstarten is toch wel raar...
 
is het dan niet zo dat er dan dingen helemaal mis kunne gaan als het alleenn maar aan een verkeerde insteling / los kabeltje o.i.d. ligt? dat ik dan dingen kwijt ben ofzo?
 
ik ben die knoppix cd nu maar even aan t downloaden, even kijken offie me schijf dan nog goed ziet zittene enzo ;)
 
heel raar, de knoppix cd ging wel laden maar bleef hangen. toen mijn 2e schijf maar losgekoppeld met mijn os schijf op een andere sata poort geprikt, hij starte opeens wel op. de 2e hdd er bij, starte ook nog op, hdd weer terug op sata1 teruggezet, computer start nog steeds op. ingeloged. geen netwerk meer.
Nu heeft mijn vader het hele telefoon en computernetwerk afgelopen tijd geordend in de meterkast, patchkast er in enzo, en alles werkte gewoon goed bij mij. (heb 2 aansluitingen, een voor laptop waar ik nu al 2 dagen op werk, en een voor de pc) Als ik op de switch en router kijk zie ik geen lichtje branden. wissel ik de 2 aansluitingen om in de patchkast geen verschil, laptop blijft werken, mijn computer nog steeds verbroken, geen lichtje. in mijn kamer laptop op de andere aansluiting, werkt ook nog (comp niet), kabels verwisseld, het laptop snoer naar mijn computer, nog steeds heeft de computer geen verbinding, terwijl de laptop t op die zelfde draad wel doe. lijkt dus op, opeens, een kapotte lan port? :S of weet iemand iets anders? weet iemand misschien ook een manier om de poort te testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan