computer upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
346
hallo. ik zou graag mijn computer naar game pc langzaam ombouwen maar met wat kan ik eerst beginnen? ik heb momenteel een 8800gt 500 watt voeding 2 GB ram 2.70 dual core processor met 2 mb l2 cache ik wil weten wat ik het eerst kan doen bv kan ik mijn cpu naar quad eerst doen en dan mijn Gpu of anderzom
Alvast bedankt :D
 
kun je je je specs wat nauwkeuriger noemen?
cpu? welk merk en model
wat is het moederbord
wat is de snelheid van het ram in mhz?
welk besturingssysteem heb je nu en is het 32 of 64 bit?
 
Met speccy krijg je mooi overzicht van je systeem.

Afhankelijk van je wensen en budget (en het moederbord natuurlijk) is het een overweging om de videokaart niet te vervangen, maar er een tweede naast te zetten in SLI

mvg Leo
 
Prik er 2GB bij dat helpt al veel.
En zoek bv een quad core => uitgaande dat je mobo dit ondersteund.

Met CPU-Z kun je al de gegevens vinden
 
voor bv ik heb een 3d cubus een stuk of 100 dat gaat nog maar waneer ik rond de 400 zit dan vertraagt het beeld snap je wat ik bedoel? ik denk dat da meer zit bij mijn gpu niet?
 
Laatst bewerkt:
kun je je je specs wat nauwkeuriger noemen?
cpu? welk merk en model
wat is het moederbord
wat is de snelheid van het ram in mhz?
welk besturingssysteem heb je nu en is het 32 of 64 bit?

ik heb een intel pentium dual core E5400 ,2 gb ram 800 mhz, moederbord is P5KPL-AM-IN-ROEM-SI en heb windows 7 ultimate 32 bit versie
 
je hebt 2 ram sloten en hoeveel heb je er al gebruikt?
het kan zijn dat je alle twee bezet hebt met 1 gb reepjes.
in principe is een nieuwe gpu niet erg nodig.
maar 2 gb ram erbij zal je pc wel sneller maken.
 
dit klingt meschien wat dom maar ik zou wat graag meer willen weten wat ram is en wat het doet ik weet wat de afkorting is maar de rest niet
 
Ram is je werkgeheugen.
Hiet slaat je pc tijdelijk gegevens in die hij nodig heeft. (om mee te werken)

Meer werkgeheugen betekent in het algemeen een iets soepelere pc.
(tot een bepaald punt). Hiermee heeft je pc meer "adem"
 
Ram is je werkgeheugen.
Hiet slaat je pc tijdelijk gegevens in die hij nodig heeft. (om mee te werken)

Meer werkgeheugen betekent in het algemeen een iets soepelere pc.
(tot een bepaald punt). Hiermee heeft je pc meer "adem"

:D mooi uitgelegd, maximaal is 4 gb meer wordt niet ondersteund dor dat moederbord.
 
dus beter meer ram kopen om mee te beginnen? en dan een quad core ?
 
dus beter meer ram kopen om mee te beginnen? en dan een quad core ? ik zie dat 4 gb ram minder dan 100 euro is kan dat? deze site
 
Laatst bewerkt:
je hebt al 2 gb alleen moet ik alleen weten of je al twee reepjes met 1 gb hebt of 1 reepje van 2 gb hebt. je kan namelijk maar 2 reepjes werkgeheugen in je moederbord prikken.
 
dus beter meer ram kopen om mee te beginnen? en dan een quad core ? ik zie dat 4 gb ram minder dan 100 euro is kan dat? deze site

Als ik je verhaal zo begrijp dan is de meeste performance winst te behalen als je:

1: Koop een dual channel kitje qua geheugen 4Gb of meer (ligt eraan hoeveel je moederbord ondersteunt natuurlijk)

2: Koop een betere videokaart

Dan zul je al zien dat de performance in je systeem al met stappen voorruit gaat. Een processor kun je eventueel later nog gaan upgraden, maar met een dual core processor zul je niet zoveel merken qua prestatie winst tegen over een quad core (in games e.d.)

Suc6! :thumb:
 
Een processor kun je eventueel later nog gaan upgraden, maar met een dual core processor zul je niet zoveel merken qua prestatie winst tegen over een quad core (in games e.d.)

Een quad niet sneller als een dual core..
Je verward een dualcore denk ik met een core 2 duo.
daarkomt bij dat de E5400 een vrij budget cputje is met een fsb van 800.

Vervang deze bv met een q6600 / q9xxx serie en je merkt wel degelijk een groot verschil
bv de Q9550 heeft 12MB cache ipv de 2MB op de E5400 => scheelt enorm kwa prestatie.

Bovendien, gebruiken/ondersteunen steeds meer games quadcore techn.
 
Laatst bewerkt:
misschien is het ook een idee om een nieuwe te kopen met een i5.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan