Computer Upgraden Na 4.5 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel8888

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
50
Dag beste mensen,

Ruim 4 jaar geleden heb ik met behulp van alle Helpmij.nl forum bezoekers een leuke game-pc samengesteld. Nu wil ik graag Battlefield 4 op een normale, dan wel goede wijze kunnen spelen. Ik ben ervan op de hoogte dat mijn huidige systeem dat niet helemaal gaat trekken. Ik wil daarom dus ook graag mijn videokaart en mijn werkgeheugen vervangen. Hiervoor heb ik een budget van 200-250€ gereserveerd. Ik snap dat ik hier niet heel lang mee vooruit kan, maar ik gok toch wel op een jaartje of 2, waarna mijn volledige pc wordt vervangen (is dit een goede schatting en is dit slim om te doen, gezien mijn huidige specs?).

Mijn huidige specs zijn:
WD Caviar Black WD5001AALS (500GB) - Vaste schijf
Cooler Master Gladiator 600 - Midtowermodel
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord
OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 2x2 GB (4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL7 [7-7-7-20] - 1.65 V)
CoolerMaster Real Power M620Watt Modular PSU
ASUS EAH4890/HTDI/1GD5 (Radeon HD 4890) - Grafische adapter
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II Black Edition 950 óf 940, 3.2Ghz

Ik heb zelf uiteraard ook eventjes rondgekeken om te zien wat ik graag als vervanging voor mijn huidige videokaart zou willen hebben en ik ben op deze videokaarten gestuit:
- Sapphire RADEON HD7870 OC Dual-X (goede prijs-kwaliteit verhouding, maar minder krachtig dan de Jokercard hieronder)
- Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) (<-- Moeilijk aan te komen en redelijk prijzig)

Aangezien ik een leek ben wat betreft het samenstellen van een PC, vraag ik jullie of bovenstaande suggesties überhaupt mogelijk zijn.
Ik sta daarom ook open voor nieuwe en hopelijk nog betere suggesties!

Vervanging voor mijn werkgeheugen vind ik moeilijk, aangezien ik bang ben om kwaliteit in te leveren als ik ander werkgeheugen erbij koop en er naast zet. Uitbreiding van mijn huidige werkgeheugen is niet mogelijk omdat het nergens meer leverbaar is :p. Totale vervanging van het werkgeheugen vind ik dus ook geen probleem, mocht dit in ieder geval nodig zijn, wanneer er niets anders naast kan worden gezet. Zouden jullie mij in ieder geval tips en voorbeelden kunnen geven?

Ik zie enorm uit naar jullie voorstellen.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,

Daniël
 
Laatst bewerkt:
heb je nou 16GB werkgeheugen?
Als dat zo is dan hoef je echt geen RAM upgrade uit te voeren...

verder is je huidige cpu sterk zat om vrijwel iedere game zonder problemen te draaien
wellicht kun je een kleine OC doen naar 4Ghz

AMD heeft zojuist nieuwe kaartjes uit gebracht althans nieuwe rebrands
de R9 270X is krachtiger dan de HD7870 Ghz edition dus lijkt me dat een betere optie
http://azerty.nl/8-5829-648595/msi-r9-270x-gaming-2g.html
 
Bedankt voor je reactie!

Ik had een klein foutje gemaakt in mijn tekst en ik heb momenteel 2x2 GB geheugen en wil het uitbreiden of vervangen naar minimaal 8GB. Heb je enige aanbevelingen?

Wat betreft de videokaart: dat ziet eruit als een heel goed alternatief. Ik ga er eventjes over nadenken en morgenvroeg het internet even afsurfen naar meer informatie hierover.

in ieder geval alvast heel erg bedankt! Mocht je nog suggesties hebben voor het werkgeheugen, dan hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Het geheugen is erg duur op het moment dus als je dat wilt vervangen ben je genoodzaakt een R9 270X te nemen. Je zou dit geheugen kunnen nemen: http://azerty.nl/8-749-363492/kingston-hyperx-blu-geheugen.html
Op de site van Azerty staat dat ook PC3-12800 supported wordt maar bij GIGABYTE zelf staat dat dan weer niet, dat is wel even verwarrend.

Dank voor de suggestie! Nu heb ik mezelf een beetje ingelezen en ik las dat een lagere latency resulteerde in snellere/betere prestaties, omdat er tegelijkertijd meer informatie kon worden gestuurd/ontvangen. De Kingston heeft een latentie van (CL)9, wat oke is, lijkt mij.

Nu kwam ik echter de volgende reepjes tegen:
http://azerty.nl/8-749-399213/g-skill-ripjaws-f3-10666cl7d-8.html

Zou ik deze beter i.p.v. de Kingston kunnen nemen? Ze zijn tien euro duurder, maar het betreft hier wel een latentie van (CL)7.

Ik zie uit naar je bericht terug.

PS: Ik vind het werkgeheugen ook redelijk prijzig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens besloten om inderdaad voor de R9 270x te gaan.

Je krijgt (in mijn opzicht) over het algemeen meer bang for bucks.

Edit: Ik vraag me wel af wat ik met het werkgeheugen moet doen. Is het dat extra geld waard, voor het verschil tussen 7 en 9 latentie?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan