Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
535
Hoi helpmijers,

bij mijn ouders valt de computer wellis spontaan uit, daarna start hij weer opnieuw op.
wat kan dit zijn?
 
Dit gebeurt vaak bij computers die te warm worden, waarom worden ze te warm?

Veel stof zit erin, als je niet weet hoe je de temperatuur bekijkt enzo, maak hem gewoon eventjes open en kijk hoeveel stof erin zit.

Als het een hele zooi is moet je het ff zien op te ruimen en kijken of het dan verholpen is.
 
en ook niet onbelangrijk of de harde schijf nog wel goed aangesloten zit ;)
mijn pc(2de) valt uit als ik ermee beweeg omdat het kabeltje niet goed vast blijft zitten

als het de temperaturen zijn moet je de pc beter gaan koelen
is het de harde schijf even de dikke grijze IDE kabel aandrukken en het kleine stekkertje
 
of stof weghalen toch? :p want ik denk niet dat hij gloednieuw is en het dan al gebeurd...

ja stof weghalen ;) en dan mischien een afstotende stof eropsmeren(DUN)
en kijken of de airflow goed is natuurlijk :D

maar als het een oude pc betreft die niet veel doet gok ik op de harde schijf ;)

en bovedien temps stond er al ;)

greetz mastermindzh :D
 
ja stof weghalen ;) en dan mischien een afstotende stof eropsmeren(DUN)
en kijken of de airflow goed is natuurlijk :D

maar als het een oude pc betreft die niet veel doet gok ik op de harde schijf ;)

en bovedien temps stond er al ;)

greetz mastermindzh :D

Maar ligt het aan mij of is het niet zo dat als de hardeschijf kapot is (of gaat) dat alles traag gaat werken ?
 
Maar ligt het aan mij of is het niet zo dat als de hardeschijf kapot is (of gaat) dat alles traag gaat werken ?

niet kapot ;) los en als een harde schijf kapot gaat dan gaat hij vooral herrie maken ;)

maar als het stekertje ook maar 1 seconde geen contact maakt stopt de pc meteen met werken en start hij opnieuw op ;)
 
Modag: nee het is niet die pc waar ik de harde schijf van vervangen heb.


het is de computer van mijn ouders en er staat nog al veel admieniestratie op, daarom is het ook vervelend als hij uitvalt. hij save'd de bestanden ook niet wat toch zou moeten met word en exsel.

ik ga nu even kijken of er veel stof in zit en of de harde schijf goed zit aangesloten

alvast bedankt.
 
veel toeval

er zat heeeeel heeeeel veeeeeel stof in de computer kast ook in de koeler
en toevalig zat het stekkertje van de harde schijf ook niet goed vast.

bedankt voor jullie antwoord
 
Hoi,

Wat een samenloop van omstandigheden maar fijn dat het weer opgelost is weer wat geleerd.:thumb::thumb:

Modag
 
hij is vandaag niet meer uitgevallen

DUZ!!!!!!!

bedankt voor jullie hulp
 
hoevaak maken jullie je computer per jaar schoon.

ik heb het gister voor het eerst gedaan.:eek: ik wist dat er stof in zat maar toen ik hem open maakten schrok ik ervan. als je een computer in 2 jaar niet schoon maakt heb je inderdaad veel kans dat hij regelmatig uitvalt.

als ik mijn computer schoon maak ben ik ook bang dat ik iets sloop, zo onhandig ben ik wel

mag ik van jullie dus weten hoevaak je hem in een jaar of mischien wel in een maand schoonmaakt?
 
Laatst bewerkt:
hoevaak maken jullie je computer per jaar schoon.

ik heb het gister voor het eerst gedaan.:eek: ik wist dat er stof in zat maar toen ik hem open maakten schrok ik ervan. als je een computer in 2 jaar niet schoon maakt heb je inderdaad veel kans dat hij regelmatig uitvalt.

als ik mijn computer schoon maak ben ik ook bang dat ik iets sloop, zo onhandig ben ik wel

mag ik van jullie dus weten hoevaak je hem in een jaar of mischien wel in een maand schoonmaakt?

3x per week ;), nee serieus best vaak 1x per week ofzo het is een kleine moeite veel plezier ;)

greetz mastermindzh
 
Hoi,

Ik maak schoon gemiddeld 1x per maand.
Of ik moet vinden dat hij meer herrie maakt dan andersr ( normaal hoor ik alleen 1 fan van de 2 videokaarten wat meer herrie maken zo om de 3 minuten)
Modag
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan