Computer wordt traag na een paar uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibbie1998

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
30
Beste lezers,

Sinds kort wordt mijn pc traag en gaan programma's niet meer reageren na een paar uur.
Ik zou niet weten waardoor het komt. En het zit me al een paar maanden te irriteren.
Heeft er iemand tips of maakt iemand het ook mee?

Graag hoop ik snel op een antwoord die dit probleem kan verhelpen.

-Robin
 
Misschien dat de koeler helemaal dicht gestoft is? Even checken en als het zo is met een persluchtbusje schoonmaken. Is dit niet het geval, dan staat er iets van een virus op je pc.
 
Hallo

"mijn pc"

Weinig nuttige info ... merk , ouderdom , etc ....

Het te warm lopen van de c.p.u. kan een mogelijke oorzaak zijn. (terugklokken c.p.u.)

Controleer of er stof aanwezig is op de koelribbben/fan van de c.p.u.

Mocht er een videokaart met aktieve koeling aanwezig zijn , deze uiteraard ook zuiver maken.

Het eenvoudigste is d.m.v. luchtdruk (compressor)

Vergeet niet om de ventilatoren mechanisch te blokkeren om ventilatorschade te voorkomen.

Leesvoer:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Is uiteraard ook toe te passen op een desktop p.c.

P.s.

Vergeet de voedingsventilator niet ...

Peter
 
Ik heb een half jaar geleden de fan schoongeblazen. Maar ik weet niet meer zeker of ik de koeler ook heb schoongemaakt.

Even een andere vraag. Wat is een normale temperatuur voor je computer? Want de temperatuur van mijn computer zit rond de 38 graden.
 
Welkom bij de Helpmij!

Die temperatuur is heel normaal.
Als het verwijderen van stof niets oplost, ga dan eens aan de slag met de gratis versie van Mbam.
 
Op een gegeven moment zit er gewoon allemaal rommel op zo'n ding, spyware malware etc. vaak kan je daar niets tegen doen met programma'tjes. Windows opnieuw (laten) installeren is de beste optie zodat je PC weer zijn oude (maximale) snelheid heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan