• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conflict in dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

riekss

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Berichten
39
Wij werken met een excel database om een aantal zaken bij te houden.
Dit excel bestand staat in een dropbox. Nu doet het volgende probleem zich voor:

Als twee mensen tegelijk in het excelbestand bezig zijn wordt dit niet gemeld door office en dropbox. Zodra iemand dan klaar is met bewerken en het bestand opslaat ontstaat er een "extra" versie in de dropbox waarbij vermeld staat dat er een conflict is geweest met een andere PC.

Iemand hier die ervaring heeft met dit probleem en/of een oplossing weet?

Alvast bedankt.
 
Thnx, nuttige info! maar niet echt een gebruiksvriendelijke oplossing helaas.

Het bestand word namelijke regelmatig bewerkt p/d.

Misschien een andere oplossing?
 
Als je een excelfile op een normaal netwerk zet... kan iedereen die er bij kan/mag het openen... maar .... alleen de 1e die het opent kan het bewerken.... de anderen krijgen een waarschuwing dat het bestand al open is.... en nog alleen als read-only geopend kan worden. Er kunnen dus in Excel normaal dus NOOIT meer dan 1 persoon aan zo een bestand werken..... In een netwerk betekent dat de 2e, 3e.... het onder een andere naam moeten opslaan (net als in Dropbox).
Als ze later afsluiten dan de 1e..... dan zouden ze het onder de originele naam kunnen opslaan.... maar dan gaan ALLE gegevens die de 1e heeft ingevuld... verloren....
Het is imho nog nooit anders geweest voor Excel...

Ik gebruik op mijn werk dan ook vaak Access als er tegelijkertijd gewerkt MOET worden... maar ik heb nog nooit getest of dat in Dropbox ook werkt.... als je met een lokale kopie werkt die later gesynct wordt... zal het niet werken..... Je werkt nl aan een lokaal bestand en de 2e... 3e persoon ook... en achteraf wordt het geupload. Op een netwerk wekr je wel aan hetzelfde Access bestand. Het is dus goed uit te leggen wanneer wel en niet.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan