Confoguratiescherm "Diagnostisch opstarten" PC crasht helemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Gisteren getracht om de opstartprocedure te wijzigen en op "Diagnostisch opstarten' geklikt en daarna liep de pc helemaal vast. Zelfs zodanig dat herstel niet meer werkte, alle herstelpunten waren weg en Shadowcopy was uitgeschakeld en upgrade i.d.
Heel vreemd. De pc was met herstelfunctie van de Windows herstelschijf niet meer te repareren. Als enige redmiddel de hele schijf moeten restoren via de externe back up..

Waar kan dit aan liggen? Heeft iemand dit gedrag als eens meegemaakt?
 
Hoi,
Zou beter zijn geweest om deze vraag in de juiste sectie te plaatsen (Besturingssystemen) en in het juiste subforum (Win 10, Win 7, Win Vista enz.).
Bij diagnostisch opstarten, wat niet aan te raden is voor leken, worden inderdaad alle herstelpunten verwijderd. Beter was de veilige modus (meestal F8) geweest.
Diagnostisch Opstarten-Windows start met alleen basisservices en -drivers. In deze modus kunt u bepalen of een basisbestand van Windows het probleem vormt.
Nuttige link van MS wat betreft Diagnostisch Opstarten. Artikel is vertaald door de vertaalmachine van MS.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Zou beter zijn geweest om deze vraag in de juiste sectie te plaatsen (Besturingssystemen) en in het juiste subforum (Win 10, Win 7, Win Vista enz.).
Bij diagnostisch opstarten, wat niet aan te raden is voor leken, worden inderdaad alle herstelpunten verwijderd. Beter was de veilige modus (meestal F8) geweest.

Nuttige link van MS wat betreft Diagnostisch Opstarten. Artikel is vertaald door de vertaalmachine van MS.

Dan heb ik zelf de ellende veroorzaakt. Leermoment! Dank voor de info.
 
Wat was precies het probleem waardoor je voor die optie koos?
 
Wat was precies het probleem waardoor je voor die optie koos?

Ik heb dat nooit eerder geprobeerd, maar was (dom) op zoek naar een opstartmethode die sneller zou zin. De pc start op zich wel redelijk snel ('tis een oud beestje) op maar vervolgens blijft de HD minuten lang draaien. Taakbeheer geeft niet echt uitsluitsel wat er dan allemaal gebeurt en ik vind dit gedrag een tikje vreemd. Spamware en anti virus laten draaien, niets gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan