Consider BIOS upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restrainednl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Berichten
19
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en kwam via via uit bij Helpmij.
Ik heb een probleem met mijn computer.
Zodra ik mijn computer wil afsluiten, krijg ik een bluescreen.
Dan doe ik dus restart, en dan klik ik gelijk op 'zoek naar oplossing'
Daaruit is het volgende gekomen ;

Consider BIOS upgrade
Microsoft is unable to determine the exact cause of this error. However, this problem was most likely caused by an error in your computer’s random access memory (RAM). RAM is the main internal storage area the computer uses to run programs and store data.

During the crash analysis, we noticed the basic input/output system (BIOS) version on this computer does not match the specifications for the central processing unit (CPU), also known as a processor, that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor.

How do I find my computer manufacturer?

Click the Start button , type msinfo32 in the Search box, and then press ENTER. Your computer manufacturer is listed as the System Manufacturer in the right pane of the System Information window.

Click to go online to see contact information for most computer manufacturers
Notes

Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support.

If your computer contains an Intel desktop board, click the following link to go online for more information:

Intel desktop board BIOS update instructions
How do I contact my BIOS manufacturer?

For a list of BIOS manufacturer websites, see the following two Knowledge Base articles on the Microsoft Support website:

See the article 243909 for a list of BIOS manufacturer websites Part 1 (A-Pi)
See the article 243971 for a list of BIOS manufacturer websites Part 2 (Pr-Z)


--------------------------------------------------------------------------------


Ik weet niet wat ik er mee aan moet.. Ik baal der wel van, want soms valt hij ook in een blue screen als ik bezig ben met muziek maken (producen).
Aangezien ik een beetje bezig ben in de muziekwereld moet mijn computer wel als een zonnetje lopen, zonder bluescreens.

Ik hoop dat iemand het antwoord er op weet, diegene zal ik zeer dankbaar zijn!
Als jullie informatie willen over de inhoud in mijn computer, zeg dat dan, dan post ik dat.

Groet,

Terence.
 
Eerst uitzoeken welk moederbord je hebt, zoals in de foutmelding staat.
Merk, type evt. serienr. etc.
Aansluitend kunnen we je verder helpen.:eek:
 
Zeer bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb eventjes in mijn bestellingsmail gekeken, en daar stond dit moederbord op :

Moederbord MSI P45 Neo3-FR

Kan je hier wat mee? Een serienummer kan ik niet zo 1,2,3 vinden.
 
PAS OP datje dat NIET met een DRAADLOZE verbinding doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ah bedankt voor reacties weer!
Waarom kan ik geen draadloze verbinding ermee gebruiken dan?
Niet dat ik dat heb hoor, ik heb gewoon kabel.
Misschien een beetje dom, maar op die site die gezegd werd, kan ik geen duidelijke link/driver vinden voor mijn bios te upgraden.
Misschien ligt het aan mij, of moet ik op een ander tabblad klikken?
 
Gebruik de 2e link van Coenraad, Live Update.

Probleem wanneer je dit draadloos doet is, dat dan halverwege de update alle hardware van je moederbord een soort van gereset wordt, dus je draadloze verbinding wegvalt, dus je bios update stopt terwijl het nog niet klaar is
 
Ah oke, bedankt !!
Dat is inderdaad niet zo handig met draadloos netwerk.
Nu heb ik alleen het volgende probleem..
Ik denk dat de server van die updatesite eruit ligt, ik heb alle stappen gedaan enzo, en op het einde staat een update, en klik ik die aan, probeert hij verbinding te maken met die server, en krijgt hij een error....
Is er misschien een andere server/site waarop je je BIOS kan updaten?

Alvast bedankt!
 
Een server kan op elk moment down gaan.
Gewoon later opnieuw proberen.
 
@ Coenraad,
Ik heb vanacht weer een blue screen gekregen, en weer dezelfde fout.
Ik kan nog niet bij de server komen, hij zegt dan Code:0
Please make sure you connected internet..
Het kan niet aan mijn internet liggen, ik kan gewoon overal vlot op.
Moet ik misschien een poort openzetten voor die server, of via een andere site dezelfde bios update uitvoeren?


Terence.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan