• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle bestelling bloemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonnie803

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2022
Berichten
10
Hallo in het bestand wat ik heb meegestuurd zit een overzicht van bloemen die zijn besteld.
Het gaat soms met het akkoord geven wel eens mis daarom wil ik het wat overzichtelijker maken.

Als wij bloemen bestellen dan moeten we dit voor 13:00 doen om de bloemen de volgende dag bezorgd te krijgen.
Het is dus belangrijk dat wij op tijd een akkoord hebben van de teamleider. Als zij dit niet doen dan worden de bloemen dus niet geleverd.
Dit gaat nog wel eens mis daarom wil ik graag dat de regel rood wordt als ik niet op tijd een akkoord heb.
Dit kan ik ondervangen als ik de excellijst gebruik. Er moet dan in kolom K (akkoord TL) een datum en tijd worden ingevuld.
Indien dit dus er niet staat en de tijd verstrijkt dan zou de regel rood moeten worden.
Is dit uberhaupt mogelijk?
 

Bijlagen

  • bloemen bestelling controle TL.xlsx
    18,1 KB · Weergaven: 13
welkom op Helpmij.nl!

Dat kan mbv voorwaardelijke opmaak, zie bestand

Zodra je iets invult in kolom L (Akkoord TL) wordt de tekstopmaak gewijzigd in standaard
 

Bijlagen

  • bloemen bestelling controle TL (hs).xlsx
    32,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Hallo,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Want nu kleurt hij ook rood als het akkoord nog niet te laat is. Zie bestelling voor 25 augustus 2022.
Ik denk wel dat het iets is met de voorwaardelijke opmaak alleen is dit niet de juiste formule
 
Hallo dit is hem ook niet.
Deze oplossingen ken ik wel alleen als ik dit gebruik dan wordt mijn regel ook rood ook al zijn de bloemen besteld en al geleverd.
Bv in januari.
Het moet gekoppeld worden aan de besteldatum en dan een dag eerder voor 13:00
 
dan wordt mijn regel ook rood ook al zijn de bloemen besteld en al geleverd

Als ze al besteld en geleverd zijn dan is er toch ook een akkoord gegeven in kolom L?

Code:
=AND($E2>TODAY()-1;$L2="")
misschien werkt deze formule dan.
 
Laatst bewerkt:
In Kolom L moet een datum en tijd van akkoord komen.
Popipipo deze formule doet bij mij bij de voorwaardelijke opmaak helemaal niets
 
Bij mij doet hij wel wat.
 

Bijlagen

  • bloemen bestelling controle TL_2.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 12
Als wij bloemen bestellen dan moeten we dit voor 13:00 doen om de bloemen de volgende dag bezorgd te krijgen.
Het is dus belangrijk dat wij op tijd een akkoord hebben van de teamleider. Als zij dit niet doen dan worden de bloemen dus niet geleverd.

Je zult altijd dan om 13:00 dit bestandje moeten bekijken of je teamleider akkoord heeft gegeven.

Kijk je om 12:50 en TL geeft om 12:55 akkoord dan is hij toch op tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan