• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

JellevanBr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
3
Het volgende (zie ook voorbeeld bestand)
In tabblad controle staat in kolom A (order) nummers, ik wil controleren of deze nummer ook terugkomen in tabbald data kolom C (order) als dit zo is moet in tablad Controle kolom B een 1 komen te staan wanneer deze niet wordt gevonden dan een 0.
Dit zal met vert.zoeken moeten gaan maar lukt me niet
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 9
Je hebt geen gegevens van de order nodig, daarom hoef je geen VERT.ZOEKEN te gebruiken.
Met aantal.als kan je tellen hoe vaak de order voorkomt:
Voor cel B2 bijvoorbeeld: =AANTAL.ALS(Data!C:C;A2)
 
Als je per se (of persé, zie genootschap onze taal) met vert.zoeken wilt werken dan:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;Data!C:C;1;ONWAAR));0;1)

Maar aantal.als is korter en werkt net zo goed.
 
Top helemaal bedankt.
Maar nu heb ik mijn voorbeeld aangepast en wil in 2 bladen zoeken (zie bjilage) met aantallen.als maar dit lukt niet.
In blad controle wil ik in kolom C laten zoeken in Data en Data2 maar hier komt alleen maar 0 uit.
Wat doe ik nu fout?
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 9
Hallo Jelle,

Om te controleren of het ordernummer op 1 van de 2 bladen voorkomt kan je in jouw voorbeeld deze formule gebruiken:
=AANTAL.ALS(Data!C:C;A2)+AANTAL.ALS(Data2!B:B;A2)

Met AANTALLEN.ALS dat jij hebt gebruikt controleer je of het ordernummer op beide bladen in dezelfde rij voorkomt.
En dat is niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan