• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Correlatie tussen belangrijkheid en tevredenheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
2
Bekijk bijlage Originele dataset + correlatie.xlsxBekijk bijlage Dataset 3 met correlatie.xlsx

Beste Helpers,

Graag zou ik jullie willen vragen mij te helpen met het volgende probleem. Ik probeer inmiddels al een paar uur een oplossing te vinden maar ik kom er echt niet uit.
Voor een onderzoek naar werktevredenheid wil ik graag twee dingen kunnen berekenen / weergeven middels excel namelijk:

De mate waarin medewerkers de navolgende zaken belangrijk vinden. Ze kunnen per onderwerp een cijfer van 1 tot 5 geven.

13,1 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Salaris
13,2 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Opleidingsmogelijkheden
13,3 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Inspraak
13,4 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Teamwork
13,5 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Werkrelatie met teammanager

Daarnaast zou ik willen kijken in hoeverre dit overeen komt met de gegeven antwoorden over bijvoorbeeld tevredenheid met betrekking tot inspraak.

Ik zou bijvoorbeeld het volgende antwoord willen krijgen: Medewerkers zijn ontevreden over het salaris en vinden het een zeer belangrijk onderwerp. Hieruit kan men concluderen dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb gemaakt wat mijn vraag is. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen en zou heel erg blij zijn met hulp van jullie.

Groetjes,

Maaike
 
Laatst bewerkt:
Als je al een paar uur een oplossing aan het 'vinden' bent in excel dan is het op zijn minst erg handig om het excelbestand te uploaden. Dit kan door op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip te klikken.

De beste manier van het vastleggen van een onderzoek is alles vastleggen in een tab en van daaruit de analyses te maken.
13,1 1 of 2 of 3 of 4 of 5 Salaris
is voor de meeste helpers totaal onduidelijk.

13 staat voor iets? ,1 gaat over het salaris? ,2 over de Opleidingsmogelijkheden?

Dus graag wat meer helderheid.
 
Misschien kan je hier iets mee ?
 

Bijlagen

  • Enquete.xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 48
Aanpassing vraag.

Beste allemaal,

Wat ontzettend fijn dat jullie gereageerd hebben. Wellicht was het inderdaad handiger geweest om direct een excel bestand bij te voegen. Dit heb ik alsnog gedaan. Het eerste bestand is het bestand met alle data. In het het tabblad codeboek staan de vragen in het tabblad data uiteraard de uitkomsten. graag zou ik een correlatie willen leggen tussen de tevredenheid en de mate waarin een punt belangrijk geacht wordt. Overigens weet ik niet of een correlatie beter gelegd kan worden tussen "harde"data zoals leeftijden/geslacht/dienstjaren etc en zachte data (uitkomsten onderzoek) of alleen maar zachte data.

Ik hoor heel graag van jullie,

Met vriendelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan