• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Corrupte Excel files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holiday420

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2018
Berichten
12
Ik werk al jaren met Microsoft Office 2007, totdat ik een nieuwe computer kocht waar Windows 10 en Office 2013 op stond.
De Office proefperiode was afgelopen en ik heb via Internet een legale versie gekocht van Office 2016.
Ruim een week geleden heb ik mijn administratie bijgewerkt en weggeschreven op twee schijven met de nieuwe Office 2016.
Afgelopen vrijdag wou ik mijn administratie bijwerken en opende een file die ik eerder opgeslagen had en kreeg de melding,

"De bestandsindeling en -extensie van ------.xls komen niet overeen. Het bestand is mogelijk beschadigd of niet veilig. Open het bestand alleen als u de bron vertrouwt. Wilt u het bestand toch openen? Ja Nee Help"

Dit geld voor alle files die ik eerder weggeschreven had een week daarvoor.
Oudere files kan ik gewoon openen en wegschrijven en de nieuwe files die ik maak, is ook niets mee aan de hand

Ik heb vele antwoorden gelezen, maar voor mij zat de juiste er niet bij.
Door een herstel te doen was mijn registratienummer ineens weg en kon ik niet meer in Office komen.
De helpdesk van het bedrijf waar ik Office heb gekocht heeft via Teamviewer het probleem opgelost, maar aan die files kon hij niets doen omdat deze corrupt waren.
Hij kon mij ook geen oorzaak opgeven.

Het gaat er mij nu ook niet om of deze files hersteld kunnen worden (zou wel welkom zijn), maar de angst hoe dit ontstaan is en of dit weer terug kan komen.

Graag hoor ik wijze woorden.
 

Bijlagen

  • FoutExcel.png
    FoutExcel.png
    7,3 KB · Weergaven: 66