• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Corrupte Excel files

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat mij nou ook eens wat goochelen.:eek: Jij had dat al uitgezocht. Ik schrijf dat omdat Edmoor schreef:
Ik verwacht dat ook Excel 2003, waar de extensie .xls voor is, dat bestand niet kan openen.
Gezien de filename en de inhoud moet er toch een belletje gaan rinkelen.

Met de zoekmachine Search Everything kun je binnen een seconde zoeken op alle filenames en ook extensies.
 
Hans Kasenso....:thumb:
ik dacht welke rationale zit er nu achter.. maar dat was "te ver...."
 
@Holiday420
Het blijft een vreemd verhaal, lees het zelf eerst maar eens goed terug, ik vraag me af of je het wel weet/dan wel begrijpt wat er gebeurd kan zijn?

Als ik dat wist, dan had ik het hier niet hoeven vragen, maar misschien heb jij het niet goed gelezen.
Als het eenvoudig was geweest, dan had ik het zelf wel opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ook ik dacht dat het nu wel duidelijk was.

Voor de duidelijkheid: het geplaatste voorbeeld m.b.t. branstofkosten is een (corrupt) PDF bestand.

Als dit ook geldt voor de rest van je bestanden dan is ELKE poging om dit in WELKE versie van excel dan ook in te lezen NUTTELOOS.

Check o.b.v. de werkwijze in post #9 eens of je te maken hebt met (hernoemde) PDF-bestanden.

Aanvullling:
Er zijn ook online tools om te bepalen wat voor bestand je mee te maken hebt, als het geen PDF blijkt te zijn.
Upload het bestand bijvoorbeeld eens naar http://checkfiletype.com/.
Dan weet je of het echt wel een excel-file betreft...
 
Laatst bewerkt:
@AlexCEL
Mee eens, het station van de eerste vraagstelling zijn we inmiddels toch al ver gepasseerd, het is een pdf, dus nu moet de TS constructief gaan uitzoeken waar het bestand wat hij zocht dan wel is gebleven. Daarbij is kennis van wat er gebeurd is handig en als dat niet meer boven water te krijgen is, waar het dus op lijkt, dus ga verder waar ik in #20 al mee kwam: probeer met recovery programma's het xls bestand terug te vinden.
Eigenlijk mag je no totaal niet meer werken op dat systeem waar het gemaakt is, want je overschrijft het anders mogelijk.
Hang de bewuste schijf in een ander systeem als extra schijf.
Testdisk, etc, zoek op het forum zijn de tools om dat te doen
 
:thumb::thumb::thumb:
Code:
je code donc je suis
 
Laatst bewerkt:
Krijg steeds meer de indruk dat TS geen probleem heeft, immers geen enkel antwoord op wat er vastgesteld is. Je hebt de bestandnaam, de extensie en de inhoud, lijkt mij dat je dan toch weet waar je moet zoeken. Ook kun je alle extensies snel naar voren halen en sorteren op datum.

Het gaat er mij nu ook niet om of deze files hersteld kunnen worden (zou wel welkom zijn), maar de angst hoe dit ontstaan is en of dit weer terug kan komen.

Dit is de vraag. Het antwoord is: de files kunnen niet hersteld worden want het zijn geen Excel-files. Angsten kun je overwinnen en ik kan je geruststellen, het kan weer terugkomen, immers als het programma, systeem en jij geen fouten meer maakt, is er sprake van volmaaktheid.

Voor dit soort problemen en angsten zijn meerdere reservekopieën, systeemback-ups en databack-ups op verschillende externe HDD's de oplossing. Immers malware ligt ook altijd op de loer.

Gisteren nog een Heur!gen virus en inbraakpogingen en dat gaat constant door.
 
Laatst bewerkt:
Ja.. als niet wat maatregelen neemt om bij pech ergens op terug te willen vallen?
Bij een auto hadden ze als heel snel door dat een reserve band toch wel heel handig was om iig of de garage te bereiken of om thuis te komen.
En de ANWB bestaat ook al heel lang, bij PC data verlies ken ik geen ANWB-achtig iets waar je lid van kunt worden bij data pech, alleen maar bedrijven die de hoofdprijs vragen voor een recovery als je het zelf niet kunt of een handige buurman of iemand anders die fysiek aanwezig kan zijn.

Het besef van angst hebben is een goede start om iig verder te komen...:thumb:
 
Excel file corrupt

We kunnen beter maar stoppen met dit draadje, omdat wij er toch niet uit komen.
Het is wel degelijk een excel file, back-up stond op een andere schijf, maar als het programma verkeerd weg schrijft, dan is ook de file op de back-up corrupt.
Recovery progs heb ik ook geprobeerd, die gaf ook aan dat de file corrupt was.
Bedankt voor het meedenken, helaas niet opgelost.
 
Laten we vaststellen dat jouw excel-file fout wordt weggeschreven. Het was een excel-file en wordt weggeschreven als een pfd-file. Hoe verklaar je dan dat de inhoud totaal anders is?

dan is ook de file op de back-up corrupt.
Dan begrijp je de functie van back-ups niet. Meerdere back-ups maak je voortdurend als de bestanden nog wel goed zijn. Gaat er wat fout, dan is het een kwestie van even de kopie opzoeken van de datum waarop alles nog welk goed was. Inderdaad ben je dan wel de bewerkingen kwijt die je gedaan hebt na die datum, maar alles beter dan dat.

Ben blij dat nu alles duidelijk en opgelost is.
 
Ik bedoelde niet dat je een recovery programma op het bestand zelf moest los laten: je maakt nog een kans om de schijf met Tesdisk oid te onderzoeken door hem in een andere pc te hangen en de xls zelf terug te vinden. Wat wij gekregen hebben als xls bleek 100% bewezen een pdf te zijn, dus de echte xls moet nog op jouw harde schijf ergens rondzwerven maar niet zichtbaar voor jou.
Als je het toch als opgelost beschouwd prima, maar met de huidige argumentatie ben ik obv mijn onderbouwing het duidelijk niet eens.

Maar als de TS wil stoppen, stoppen we toch.
 
Laten we vaststellen dat jouw excel-file fout wordt weggeschreven. Het was een excel-file en wordt weggeschreven als een pfd-file. Hoe verklaar je dan dat de inhoud totaal anders is?

Dan begrijp je de functie van back-ups niet. Meerdere back-ups maak je voortdurend als de bestanden nog wel goed zijn. Gaat er wat fout, dan is het een kwestie van even de kopie opzoeken van de datum waarop alles nog welk goed was. Inderdaad ben je dan wel de bewerkingen kwijt die je gedaan hebt na die datum, maar alles beter dan dat.

Ben blij dat nu alles duidelijk en opgelost is.

A. Als ik dat wist, had ik de vraag niet hoeven te stellen.
Misschien zit of zat er wel een buck in het programma die ik gekocht heb en heeft de helpdesk deze eruit gehaald, maar geeft dat niet toe.

B. Hier heb je gelijk in, ik heb de oude file overschreven en ben hierdoor de oude file kwijt.
Dit zal ik veranderen.

Het is wel duidelijk, maar niet opgelost, de corrupte file´s, kunnen niet hersteld worden.
Na twee dagen extra werk ben ik nu weer bij en kan ik de corrupte file´s verwijderen.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Je begrijpt dus niet wat ik bedoel.

Verder:
En die angst kun je sterk verminderen door met "versioning" te werken, elke dag of na elke grote verandering geef je het bestand een naam met een hoger cijf of met de datum van die dag. Heb je een keer een corrupt bestand .. dan kun je naar de vorige terug en hoef je niet 2 dagen aan de slag ervoor, hooguit een aantal minuten...
Uiteraard ook die bestanden blijven backuppen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan