CPU clusteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
187
Hallo allemaal,

Ik heb een lastige vraag voor jullie. Ik zit zelf met het probleem dat eigenlijk 1 CPU veel te weinig is om te gaan renderen. Ik kan soms mijn systeem 1 uur niet meer gebruiken. Hierdoor wordt het lastig om met mijn hobby verder te gaan als ik zolang moet wachten. Wel heb ik hier nog een aantal andere systemen (stuk of 5) die ook een redelijke rekenkracht heeft maar ook niet genoeg om 1 systeem daarvoor helemaal beschikbaar te stellen. Wat ik eigenlijk nu wil is het clusteren van systemen (voornamelijk de CPU) en een van mijn computers laten renderen en dat de overige systemen het hoofd systeem helpt met het berekenen van het programma. Het mooiste zou zijn dat dit over een 1Gbit ethernet lijn kan. Ik heb zelf wel gelezen over Beowulf Clustering, zoiets bedoel ik ook alleen zou dit op windows of OSX moeten gaan werken aangezien ik het over Windows/OSX software heb.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Groetjes Sentmen.
 
Ja, dat is een cluster. Het is niet mijn vraag hoe zoiets eruit ziet, maar hoe ik de software installeer en welke software hiervoor beschikbaar is. Ik heb dingen gezien voor linux maar daar heb ik niks aan. Iemand toevallig een oplossing?

Groetjes Sentmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan