criteria query vermelden in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

sbach

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
23
Hallo,

In meerdere queries heb ik bij een datum veld de criteria Between [Begin: DD-MM-JJJJ] And [Eind: DD-MM-JJJJ] gebruikt.
Bij de rapportage wil een deze periode ook in de koptekst zien, zodat men ziet welke periode selectie is gekozen.

Het lijkt me dat dit mogelijk (simpel?) moet zijn, alleen ik zie niet hoe.

Wie kan me op weg helpen?
In ieder geval bedankt.

SBach
 
Ik neem aan dat je de parameters in de query gebruikt op een normaal datumveld?
In dat geval kun je denk ik op het formulier wel twee tekstvakken met daarin de formules:
=Min([Begindatum])
=Max([Einddatum])

Moet je uiteraard nog wel de namen van de velden aanpassen.
 
Bedankt Octafish voor je snelle antwoord.:thumb:
Op zich werkt het, maar wat ik zoek zijn de waarden die ik invul in de query criteria en niet de MIN en MAX van de selectie.

Men wilt op het rapport duidelijk zien de gekozen periode waar de selectie zich bevindt.
Hopelijk is dit ook mogelijk.

SBach
 
Met een klein beetje voorwerk moet dat wel lukken.
Om te beginnen is het verstandig om de parameters in de query te definiëren als datumvelden, omdat een parameter van zichzelf een tekstveld is, en je wilt uiteraard datums terugzien.
Stap 1 is dus: in het menu ,Query> twee parameters vastleggen, bijvoorbeeld BeginDatum en Einddatum.
Zie plaatje 1

In de query gebruik je de parameters zoals je ze normaal ook zou gebruiken, bijvoorbeeld op het veld <Besteldatum>:

Between [Begindatum] And [Einddatum]

In de query voeg je nu ook twee extra velden toe:
Begin:[Begindatum]
Eind:[Einddatum]

Als je de query draait, wordt je één keer om een begindatum gevraagd, en één keer om een einddatum. Deze twee datums zie je terug in de velden Begin en Eind. Omdat je de parameters als Datum/tijd definieert, kun je nu rustig 1-8 als datum intypen, je krijgt een volledige datum terug.

De rest is weer appeltje-eitje: je hebt de velden nu staan in de bron van je rapport, dus je hoeft ze alleen maar op het rapport in de koptekst te plaatsen, zonder Min en Max dus, want de datums zijn hetzelfde.

Michel
 

Bijlagen

  • Queryparameters.jpg
    Queryparameters.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan