• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Criterium Variabel maken HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
1
Beste mensen,

Ik ben hier nieuw en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.

Ik gebruik de volgende werkende formule:

=SOM(SOM.ALS('Alle Resultaten'!H4:H459;"<5000";'Alle Resultaten'!M4:M459))

Deze formule telt alle waarden waarvan M4:M459 <5000 is.

Wat ik nou wil doen, ik wil het criterium veld variabel maken, dus in plaats van <5000, moet hier bv komen te staan <A6, waarbij in A6 het getal 5000 staat.Ik krijg dit helaas niet voor mekaar.
Ik heb onderstaande formule geprobeerd, waarbij in A6 de waarde 5000 staat. Uitkomst van de formule is 0, terwijl bij het invullen van 5000 deze 17 is.
=SOM(SOM.ALS('Alle Resultaten'!H4:H459;"<A6";'Alle Resultaten'!M4:M459))

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Probleem opgelost: uiteindelijk gevonden via Google, voor de mensen die graag de oplossing willen zien: =SOM.ALS('Alle Resultaten'!H4:H459;"<"&A6;'Alle Resultaten'!M4:M459), deze formule werkt!
 
Laatst bewerkt:
thomas007,

Probeer de volgende formule eens, wel even aanpassen.
Bij mij werkt hij zo wel.
Code:
=ALS(SOM(D10:D20<A6);SOM(M10:M20);"")
 
Ik zit het nog even goed te lezen en denk bij me zelf, heb je de verwijzing naar A6 wel goed gedaan?
Of moeten de " niet weg bij de ;"<A6";?
 
thomas007,

Fijn dat je de vraag als opgelost heb gezet.
EN
Leuk dat je even heb laten weten waar het aan lag, dan kunnen de anderen het ook gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan