Cross-Compiler????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
657
Hallo,

Het klinkt meschien raar maar ik lees voor de lol wat over linux en het maken van een os, alleen voor later dus...

nu vraag ik me dus af wat een cross-complainer is en hoe kom je er aan, je hebt het volgens mij nodig om je code's te complaine ;)..

Gr pascal
 
Ik denk dat je dat niet in het Nederlands gaat vinden. Misschien is door Google-Translate gooien :p
 
In het kort komt het erop neer dat je op een operatie systeem programmeer-code kan omzetten (met de cross-compiler) naar codes die een ander operatie systeem kan lezen.
Bijvoorbeeld: Op Windows heb je programmeer-code geschreven. Deze code prop je in de cross-compiler welke er een programma van maakt dat uitgevoerd kan worden op een ander operatie systeem (zoals Ubuntu).

Stukje van de Compiler wikipedia pagina:
Wikipedia zei:
Een compiler (letterlijk samensteller of opbouwer) is een computerprogramma dat een in een brontaal geschreven programma vertaalt in een semantisch equivalent programma in een doeltaal. Het vertalen of omzetten wordt compilatie of compileren genoemd. Met compiler wordt voornamelijk een programma bedoeld dat een programma in een hogere programmeertaal vertaalt naar een lagere programmeertaal, meestal assembleertaal of machinecode. De voornaamste reden om broncode te compileren is dan ook het maken van uitvoerbare code.

Als het gecompileerde programma uitgevoerd kan worden op een computer met een andere CPU of een ander besturingssysteem dan de computer waarop de compiler zelf draait, spreekt men van een crosscompiler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan