• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV ipv 1 rij, meerdere rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HennesJean

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
25
Goedemorgen!

Ik heb een CSV file gedownload maar volgens mij zit er een fout in. Kent iemand dit?
Ik heb een lijst met ongeveer 2300 rijen, maar volgens mij is het de bedoeling bij die CSV files dat alles in de eerste kolom staat, gescheiden door kommas!

Dit is echter bij mij niet het geval, er staan bij sommige ook in de tweede kolom of derde kolom dingen. Hoe verander ik dit?

Thanks..

CSV opgeslagen als worksheet en bijgevoegd!
 

Bijlagen

  • allproducts.xlsx
    34,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Als het goed is worden de gegevens uit het csv-bestand meteen verdeeld over alle kolommen.
Vevang in het csv-bestand alle komma's door punt-komma's en je bent waarschijnlijk klaar.
 
@snb,

ik hen alle , vervangen door ; echter er veranderd niets in de kolommen, zelfde 'probleem' blijft nog steeds
 
Als je de kolommen nu eerst samenvoegd met:=A1&B1&C1
daarna kopieren en plakkenspeciaal (waarden)
en daarna splitsen in kolommen.
Het is misschien wat omslachtig maar werkt wel (denk ik, heb het niet uitgetest)
Veel plezier:love::love::love:
 
Kontroleer in welke gevallen er in de 2e en/of derde kolom iets komt te staan: dan bevindt zich in die regel een veldscheidingsteken.
Vervang in het csv-bestand alle komma's door dit veldscheidingsteken en het loopt als een zonnetje.
 
ík heb nu alle x en ( veranderd in , maar er gebeurd niets. Moet ik nog een bepaalde handeling verrichten dan voordat ze weer allemaal in een rij staan?
 
plaats je csv bestand hier als txt bestand en geef aan welke rijen over meer dan 1 kolom worden verdeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan