Cyberpowerpc Steam machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Beste,

Ik was van plan om in oktober een steam machine te kopen. Ik was nog aan het twijfelen tussen de SBX van iBuyPower en de Steam machine Cyberpowerpc.
www.cyberpowerpc.com/LandingPages/SteamMachine/.

Het goedkope model van 380 euro bevat volgende specs:

  • Case: CYBERPOWERPC Steam Machine Gaming Chassis
  • Graphics: AMD Radeon R9 270 2GB GDDR5
  • Processor: AMD A6-6400K 3.90 GHz
  • Storage: 500GB SATA-III 7200 RPM HDD
  • RAM: 8GB DDR3 1600MHz Dual Channel Memory
  • Chipset: mITX motherboard w/ 802.11 WiFi + Bluetooth
  • Steam Controller
  • Steam OS


Ik ben niet echt een hardcore gamer dit is zowat een lijst dat ik voor het moment speel met een controller:
- Left 4 Dead 2
- Team Fortress 2
- Half Life 2
- Portal 2
- Dead Island (Ik zou Windows installeren met steam big screen)

De machine zou gebruikt worden voor games, maar ook XBMC om als mediacenter te fungeren.

Mijn vraag: Ik kreeg wat waarschuwingen over de GPU. Ik denk zeker wel dat deze goed genoeg is voor bovenstaande games, maar
zou deze ook wat ademruimte hebben voor wat zwaardere games zoals:
- BF3 (ben geen BF4 fan)
- Assasins Creed Black flag
- GTA IV (miss ooooit 5 als die uit is xD)

voor 140 euro meer (699 USD) zou het deze specs hebben:
Case: CYBERPOWERPC Steam Machine Gaming Chassis
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 760 2GB GDDR5
Processor: Intel Core i3-4330 3.50 GHz
Storage: 500GB SATA-III 7200 RPM HDD
RAM: 8GB DDR3 1600MHz Dual Channel Memory
Chipset: mITX motherboard w/ 802.11 AC WiFi + Bluetooth
Steam Controller
Steam OS

Indien het goedkope model niet al te goed is, zou het raadzaam zijn om voor 140 euro deze upgrade te doen?

Mvg,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
de videokaarten zijn niet het probleem alles wat je wilt spelen kunnen ze makkelijk aan het probleem is meer de processor de i3 en de amd a6 zijn allebei dual core cpu's en dat bottleneckt je game nogal tijdens het gamen ik zou minimaal een intel i5 4440 of een amd fx 6300 nemen
 
Laatst bewerkt:
Wel is de I3 beter dan de A6.
Maar de I5 en de fx zijn inderdaad veel betere processors.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat ik voor de 1ste gaat (A6) en na een tijdje ik merk dat deze niet meer volstaat. Kan je dan een CPU aanraden die in dezelfde socket als de A6 past (FM2)?

- Maxim
 
er zijn nog Quad cores voor FM2 dus kan wel

ik snap echter niet waarom er voor een FM2 APU is gekozen in deze build
de pc heeft namelijk al een losse videokaart en dan is een APU geen goede keuze

kun je het beter niet balanceren door een iets mindere gpu aan te schaffen zoals bijvoorbeeld een GTX750TI met een i5 4440 of een FX6300?
 
Laatst bewerkt:
een fm2(+) socket processor nemen vind ik zoiezo niet verstandig ze zijn ongeveer even duur als een am3+ processor maar welslechter
een gtx 750ti is maar ongeveer 10,- goedkoper dan een r9 270 dus daar kan je niet veel op besparen ik zou de fx 6300 nemen met de r9 270
ik heb even op die site gekeken en iets voor je samengesteld ik alleen naar het moederbord processor en de videokaart gekeken ---> link
ik zou er wel een ssd bij doen als je nog wat overhoud
ik heb ook even gekeken wat het je gaat kosten om hier in nederland een pc te kopen---> link

kost iets meer maar de verzendkosten zijn volgens mij zo'n 100 euro vanuit amerika dus dat is dan ongeveer weer even duur
 
Laatst bewerkt:
het mooie van steamOS is dat je zelf je eigen hardware kan kiezen en die kan je dan laten assembleren door een winkel
wij kunnen je dan helpen met het samenstellen van een mooie build helemaal gericht naar jou wensen.
 
het probleem is dat ik wat in dezelfde prijsrange wil blijven (500$), op azerty met deze hardware zonder steam controller en case zit ik er al snel over.
Ook is het iets dat in het zicht staat (onder de tv) dus mag het wel wat 'cool' lijken.

Het zelf assembleren zou geen probleem zijn, maar als ik zo naar de inhoud van het systeem in de eerste vraag kijk is dit op de centimeter benut.

Gr,
Maxim
 
500euro of dollar? :p

voor dat budget valt er echt wel wat te assembleren ook bij azerty!
je komt zelfs beter uit dan de voor gestelde builds die jij aangaf...

hier een voorzetje klikerdeklik

in de hoop dat je zelf nog ergens een HDD hebt liggen
er zijn nog legio andere kasten die kunnen
 
Laatst bewerkt:
De cyberpowerpc kost 500$ (dollar wat rond de 360 euro is). Apart zou een steam controller 60 euro kosten wat rond de 300 euro voor het systeem is.
Ik denk dat het moeilijk is om voor deze prijs een equivalent systeem te maken.

De processor die in het bovenstaande winkelmantje is zou ik wel eventueel in het achterhoofd kunnen houden voor als ik zou uitbreiden.

,Maximvdw
 
ik denk dat je dan het beste voor de Intel build kan gaan als die in je budget past die is een behoorlijk stuk krachtiger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan