• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagen tellen per traject

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Ik heb een heel groot data bestand met allemaal gescoorde dagen. Het probleem is echter dat alleen het totaal aantal dagen bekend is. Ik moet dit eigenlijk splitsen per plaats. Ik weet ook wanneer er een verplaatsing heeft plaatsgevonden want dan staat er een nieuwe aankomstdatum een uiteindelijke vertrekdatum is onbekend.

Nu is me dat via vele omwegen en 2 dagen werk wel gelukt, maar het is eigenlijk onbegonnen werk. Alles moet apart opgezocht worden in een ander systeem.

Elke wachtdagtraject heeft een uniek registratienummer. Deze staat in kollom A (zie voorbeeldje). Er moet eigenlijk elke keer opnieuw gerekend worden als het registratienummer veranderd.

Hopelijk is het voorbeeldje duidelijk en kunnen jullie me op weg helpen om dit proces makkelijker te laten verlopen.

Groetjes,

Danielle
 

Bijlagen

  • voorbeeld 1a.xls
    16,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Danielle22 , eerste en tweede poging , als ik de uitleg lees en dan vergelijk met je voorbeeld bestandje raak ik in de war . voor rij 2 en 3 zit ik goed maar dan loopt het fout . bekijk het en markeer wat fout zit . Ik heb kolom F gebruikt
 

Bijlagen

  • voorbeelda(1).xls
    27,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hoi Daniel,

Beetje late reactie van mij :confused:.

Bedankt voor je voorbeeldje, maar ik zie dat die van jou ook fout loopt als er 3 of meer verplaatsingen hebben plaatsgevonden. Ik heb zelf ook nog even wat geprobeerd. Deze doet het nu ook goed, maar loopt fout als er weer 3 of meer wijzigingen hebben plaatsgevonden (zie voorbeeldje).

Hopelijk kan mij hier iemand nog mee helpen.

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xls
    19,5 KB · Weergaven: 25
Even zitten pielen, zie bestand. Ik geloof dat het zo wel goed gaat.

Groeten,

M.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xls
    22 KB · Weergaven: 27
HierEnNu :thumb: en dan zonderhulp kolom F met deze ;)
Code:
=ALS(A3=A2;SOM(G2:I2);E2-SOM.ALS($A$1:A1;A2;$J$1:J1))
 
Hoi Daniel,

Top, heel erg bedankt voor je hulp! Zo gaat het inderdaad veel makelijker:thumb:

Groetjes,

Danielle
 
De voorzet kwam van HierEnNu ik speel het dankwoordje van U door aan Hem ;).
suc6 .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan