• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in kolommen matchen en uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

To Malaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
1
Ik heb al flink gezocht op internet en op dit forum, maar kan nog niet vinden wat ik zoek.

Ik heb 3 kolommen met "tags". De kolommen wil ik matchen, dus de tags die bij elkaar horen moeten op 1 lijn komen te staan. Het probleem is dat de tags in de kolommen wel hetzelfde zijn, alleen bevatten ze respectievelijk _alarm_, _str_ en _strnurg_. Zie het linkerdeel van het voorbeeldbestand.

Verder zit er ook nog data tussen die niet in alle kolommen voorkomt, dus dan wil ik graag een lege cel in de naastgelegen kolom zien waar geen match bestaat. Ook staan er nog andere kolommen tussen deze tags, die moeten netjes worden meeverschoven op de rij van de tag in de kolom links daarvan. Zie hiervoor het (handmatig gesorteerde) rechterdeel van het voorbeeldbestand.

Ik moet tientalle van deze bestanden maken met vaak 1000+ rijen. Het zou erg fijn zijn als dit niet handmatig hoeft te gebeuren.

Heeft iemand nuttige tips/aanwijzingen voor mij? Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan