Data in subformulier naar printer of EXCEL sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
184
Oké, wat doe ik nu weer fout.

Ik heb een formulier met daarin een subformulier. In het formulier wordt met keuze-lijsten en filters bepaald wat er in het subformulier getoond moet worden. Nu wil ik op het formulier twee knoppen plaatsen: Een die het resultaat in het subformulier naar de printer stuurt en een die dit naar een EXCEL sheet stuurt. Nou, dat met die knoppen dat is wel gelukt maar ze sturen van alles naar de printer behalve wat de bedoeling is. Het is ongetwijfeld weer een kleinigheid maar ik zie het niet. Gaarne weer een zetje in de goede richting.

mvg, assessor
 
Beetje veel te weinig info van jouw kant om je te kunnen helpen ;)
Wat heb je exactementos gedaan (stap voor stap) en waar loop je preciesementos vast?

Groet,

Tardis
 
Beetje veel te weinig info van jouw kant om je te kunnen helpen ;)
Wat heb je exactementos gedaan (stap voor stap) en waar loop je preciesementos vast?
Tardis

Ik heb sinds ik de vraag vanmiddag plaatste met "printen" en "subformulier" als sleutelwoorden het ACCESS "archief" alhier doorgezocht en alles wat ik dacht dat bruikbaar was geprobeerd. Ik heb alle mogelijke wizards gebruikt voor het aanmaken van print knoppen ik heb in deze stukjes code geprobeerd die ik rechts en links hier gevonden heb. (mijn kennis van VB is namelijk nihil maar als er duidelijke commentaren bij staan kom ik een eind). Van, ik meen "Bartuls" kwam ik een tip tegen die een andere vragen steller uit de brand had geholpen. Daaruit maakte ik op dat dit lang niet zo eenvoudig is als ik aanvankelijk dacht.
Nu ben ik aan het stoeien met wat er uit mijn filters komt en dat achter DoCmd.PrintOut te plaatsen. Dit werkt maar... ik kan net zo goed de printer aanklikken in mij ACCESS knoppen balk deze doet hetzelfde, het is niet de bedoeling dat het hele formulier (d.w.z. compleet met het hoofd formulier eromheen) geprint wordt. Ik ben redelijk "wanhopig".

Help! assessor
 
Je maakt het jezelf veels te moelijk.
Formulieren zijn bedoeld om gegevens te onderhouden.
Gebruik rapporten om gegevensoverzichten te maken en deze zonodig af te drukken.

Oftewel, maak een rapport en druk dat af.

Groet,

Tardis
 
Gebruik rapporten om gegevensoverzichten te maken en deze zonodig af te drukken.

Oftewel, maak een rapport en druk dat af.

Tardis

Klopt, dat was ook de strekking van de tip van "Barthuls" waar ik het over had.
"Maak een rapport dat de gegevens bevat die je wilt printen.
Maak op het formulier een knop om het rapport te openen.
Zorg dat in de code waarmee het rapport geopend wordt bij de selectiecriteria dezelfde criteria komen die gebruikt worden om de gegevens op het subformulier te filteren."

Op zich klinkt het niet moeilijk maar ik ben nog steeds bezig. Het rapport aanmaken was simpel maar de code van de selectiecriteria er goed in te krijgen lukt mij voor geen meter. Het blijft met fouten komen.

nog even en ik stop ermee voor vandaag/gisteren :(
 
Zoek even in de sectie Access van het forum op

OpenReport

Groet,

Tardis
 
Zoek even in de sectie Access van het forum op

OpenReport

Gedaan, is echter meer van hetzelfde:
Maak een rapport aan.
Maak een knop in het hoofd formulier.
Zorg dat dezelfde filter criteria in de code voor het openen van het rapport is opgenomen.
Dit is allemaal duidelijk maar ik krijg met geen mogelijkheid deze laatste stukje code aan het werken.

Ik heb nu in ieder geval een ander probleem, na het aanmaken van de zoveelste knop wil het hoofd formulier met geen mogelijkheid meer openen. Niet genoeg geheugen, sluit alles af, bla, bla, ik heb alleen ACCESS open staan dus...

mvg, assessor
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage.
Probeer even zelf te doorgronden hoe en wat en vertaal dat naar jouw situatie.

Groet,

Tardis
 

Bijlagen

  • Orderregels.zip
    80,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hallo Tardis,

Tijd voor wat meer duidelijkheid van mijn kant.
Wat ik zie in jouw Orderregels.mbd is wat ik uit het verhaal van Bartuls al had begrepen, dit leverde geen probleem op.
Mijn probleem was en is, het aanpassen van de selectiecriteria.
Misschien had ik het over filters moeten hebben i.p.v. selectiecriteria dan was ik wellicht duidelijker geweest.
Daar zit namelijk het grote probleem, mijn selectiecriteria bestaat niet uit een maar uit vier filters, drie "simpele" filters en één "multiselect list", daar bijt ik mij op stuk.
De drie filters afzonderlijk werken feilloos maar ik krijg ze niet gecombineerd en de "multiselect list" al helemaal niet.
Dus heb ik van meet af aan geprobeerd de code onder mijn "search" button te gebruiken die past immers de data in de subform aan met het resultaat van de filtering.
Dit is de code achter de "Search/Update" button.

Private Sub btnSearch_Click()

' Update the record source
Me.cntData.Form.RecordSource = "SELECT * FROM qryData " & BuildFilter

' Requery the subform
Me.cntData.Requery
End Sub

Als het bovenstaande werkt voor de subform, dan moet het onderstaande voor het rapport toch ook werken? Nee dus, die "SELECT" wil daar niet werken.

Private Sub btnReport_Click()
On Error GoTo Err_btnReport_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "rptData"
' DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "[Team] LIKE """ & Me.txtteam & "*"" "
' DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "[Certificate] LIKE """ & Me.txtcertificate & "*"" "
' DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "[Certificate] NOT LIKE """ & Me.txtcertificate_NOT & "*"" "
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "Me.cntData.Form.RecordSource = "SELECT * FROM qryData" & BuildFilter"

Exit_btnReport_Click:
Exit Sub

Err_btnReport_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_btnReport_Click

End Sub

De drie afzonderlijke filters, nu achter de ' werken, ik heb ze met AND aan elkaar proberen te knopen, dat lukte mij ook niet.
Ik ben wel uren en uren met de vierde regel en vele variaties hiervan gestoeid en ben nu aan het eind van mij Latijn.
Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen.

mvg, assessor
 
Update:

Wat mij gisteren steeds niet lukte (het combineren van de drie filters) lukt nu ineens wel echter, als ik de derde filter toevoeg AND [Certificate] NOT LIKE dan blijft mijn report blank zolang hier niets wordt ingevuld.
Als dit filter veld wel gebruikt wordt of er wordt een willekeurig teken ingevoerd die verder geen invloed heeft dan werk alles prima.
Steeds weer een stapje verder...

mvg, assessor
 
C:\ping slimme.mensen.helpmij.nl
Pinging slimme.mensen.helpmij.nl with request for help...
 
Dit

Code:
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "Me.cntData.Form.RecordSource = "SELECT * FROM qryData" & BuildFilter"

kan in ieder geval niet, daar hoort een konditie te staan.
Lees Access Help er eenrst eens goed op na, je lijkt dit niet helemaal door te hebben.
Je zult via code door de waardes die je kiest in je multiselect heen moeten fietsen en het resultaat als kondtie opnemen in de OpenReport methode.

Over multiselect is zat te vinden, is het niet hier, dan zeker binnen andere forums.

Groet,

Tardis
 
Tardis,

Dit gaat ver boven mijn pet en heeft mij al veel teveel tijd gekost.
Ik was al lang blij dat ik al de code werkend heb kunnen krijgen voor het presenteren van de resultaten in een form. Ik had nooit durven dromen dat het printen hiervan nog ingewikkelder zou zijn.

Ik heb de uitkomst van de drie selectie velden kunnen combineren daar moet ik het maar mee doen.

Tot zover dank.
assessor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan