• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data meenemen naar nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick01

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
6
Hallo,

Na veel speurwerk in diverse excel fora, ben ik nu toch echt vastgelopen. Inmiddels ben ik een beheer programmaatje aan het opmaken, waarbij ik veelvuldig gebruik gemaakt heb van dit forum, om zo de diverse opties voor elkaar te krijgen.
Het probleem bestaat uit het volgende:
- In tabblad "Cilinders" worden per rij diverse waardes ingevoerd (middels barcodescanner).
- Na (handmatig) invullen van de gewichten, wordt er doormiddel van een dubbelklik (muis) een nieuw tabblad gemaakt, met als titel, de betreffende waarde in kolom A (barcode=uniek nummer).
- Dat nieuwe tabblad krijgt dus een unieke titel, met de opmaak uit het tabblad "Flessenkaart".
Tot nu toe werkt dat allemaal.

Nu wil ik vanuit tabblad "Cilinders" wat data uit elke rij meenemen naar tabblad "Flessenkaart", zodat deze kaart uitgedraait kan worden en bij de betreffende cilinder gevoegd wordt.

Dat laatste punt krijg ik dus niet voor elkaar. Ik heb het geprobeert met wat VBA codes, zo her en der gevonden, maar dat richte niets uit. Ook functies als VERT.ZOEKEN, INDEX en INDIRECT getracht te gebruiken, maar ook hier geen effect.

Wie kan/wil mij hierbij helpen?
Alvast bedankt voor de moeite.

MvG

Mick
 

Bijlagen

  • KMtest.xls
    64 KB · Weergaven: 23
Probeer deze eens
 

Bijlagen

  • KMtest(1).xls
    63 KB · Weergaven: 34
:thumb:Hey Warm Bakkertje,

Bedankt voor je snelle reactie. Dit werkt perfect.
Rest mij nog één vraag, betreffende de gegevens op tabblad Flessenkaart.
Ik heb geprobeert, de code uit VBA (die ji hebt toegevoegd) erbij te maken, maar dan met verwijzing naar de cellen, benodigd voor het tabblad:

- Waarde in Cilinders, kolom D
- Verplaatsen naar F1 in Flessenkaart

Uiteraard, varieert deze waarde per rij.
Is dit überhaubt mogelijk? De waarden in kolom D, zijn ontstaan uit VERT.ZOEKEN (barcode scannen, geeft waarde).
Of moet ik nog het één en ander toevoegen in de VBA code?

Alvast bedankt voor een reactie.

MvG

Mick
 

Bijlagen

  • KMtest(1).xls
    67,5 KB · Weergaven: 19
Test deze eens. Ik heb wel de samengevoegde cellen uit je hoofding gehaald(samenvoegen van cellen zorgt voor niets anders dan problemen:mad:)
 

Bijlagen

  • KMtest(1).xls
    63 KB · Weergaven: 897
Dat is hem:thumb:

Ik begin meteen het een en ander te begrijpen qua VB.

Harstikke bedankt voor je snelle en juiste reacties, Warme Bakkertje.

Wat mij betreft 'Case Closed'

Groeten,

Mick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan