Datum in bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk05

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Berichten
72
Goedemorgen,

middels een macro in Access wil ik een Uitvoerbestand maken. In de bestandnaam wil ik de datum van vandaag kwijt.
Wie weet hier de juiste code voor?

Alvast bedankt!
 
de bestandsnaam zet ik in het veld Uitvoerbestand daarachter wil ik dan de datum van vandaag kwijt.
bv. c:\data\Voorraad per datum vandaag
 
Maar dat doe je zo te zien in het tekstveld van de macro? En waarom gebruik je een macro, en niet een VBA procedure?
 
Dat zou ik wel willen maar heb daar niet zoveel verstand van.......
Is dat zo 1, 2, 3 uit te leggen?
 
Om te beginnen kun je de macro heel eenvoudig omzetten naar vba. Opslaan als Procedure, en je hebt er een stukje VBA van gemaakt. Vervolgens kun je de bestandsnaam simpel genereren door een Inputbox te maken, en daar de huidige datum achter te plakken. Vervolgens kun je de macro verbouwen, zodat hij de procedure uitvoert i.p.v. het uitvoer commando. Of, als je de uitvoer vanaf een formulier regelt, kun je de hele code gelijk achter de knop maken, dat scheelt weer wat stappen.
 
Is het ook nog mogelijk om een andere opmaak van de datum te kiezen?
Dus bv. yy-mm-dd

Alvast bedankt weer!
 
Dan moet je het Format commando erbij gebruiken. Dus iets als: Format(Me.Verzenddatum,"yyyymmdd")
 
Laatst bewerkt:
Ook weer voormekaar!
Bedankt weer.

Ik heb wel de fuctie aangepast met een komma ipv een puntkomma.
Dus Format(Date, "yymmdd") zo werkte ie wel.
 
datum in bestandnaam

Ik heb het zelfde probleem maar ik kom niet uit de beschreven oplossing.

De VBA code is momenteel:

Option Compare Database

'------------------------------------------------------------
' BackupPlanco
'
'------------------------------------------------------------
Function BackupPlanco()
On Error GoTo BackupPlanco_Err

DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "Q planco (PEOPLESOFT)", "ExcelWorkbook(*.xlsx)", "R:\CE\ALG\Planning en Control\Deelnemers\1112\Tellingen\Studenten\telling.xlsx", False, "", , acExportQualityScreen


BackupPlanco_Exit:
Exit Function

BackupPlanco_Err:
MsgBox Error$
Resume BackupPlanco_Exit

End Function

Hoe kan ik zorgen dat het bestandje telling.xlsx de naam krijgt telling25082011.xlsx en morgen telling26082011?
 
Graag een eigen vraag aanmaken; deze is al een tijdje opgelost... Bovendien, als de oplossing bij jou niet werkt, heb je misschien een ander probleem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan