• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum in vet als deze nog niet is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Berichten
44
Beste

ik ben bezig met wat te experimenteren in excel. Ik ben nu op zoek naar een formule die kan zeggen als de datum nog niet is geweest dat deze dan in het vet worden weergegeven en de datum die reeds is geweest in het cursief.

en aan die datum hangt een getal af (uren).

dan zou het ook nog als de datum is geweest het getal in de cel komen "reeds genomen" en de uren met de datum die nog niet geweest zijn dat die in de cel "gepland" komt.

ik hoop dat je het snapt hoe ik het uitleg. Ik heb ook al de layout gemaakt maar voor de rest snap ik er nog niet veel van en zeker voor de functies nog niet echt.

Bekijk bijlage verlof.xlsx
 
als de datum is geweest het getal in de cel komen "reeds genomen" en de uren met de datum die nog niet geweest zijn dat die in de cel "gepland" komt.
De oplossing via de som.als (sumif) formule
Zet standaard het lettertype op cursief.
Het vet drukken en normaal lettertype gaat daarna via voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • Copy of verlof.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 51
sorry dat ik zolaat weer eens hier opkom :D

maar zeer fel bedankt voor dit :), nu kom ik weer wat verder en heb weer wat bij geleerd :D
thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan