• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum laatst bijgewerkt in Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Ik zou zo graag in een cel in een exelwerkblad bijhouden, wanneer de laatste wijziging is geweest van een cel. Dus als ik bv een prijslijst heb, en ik verander daarin een prijs, dat ie de datum waarop ik dat doe vastlegt in een cel.

Wie weet daar iets op?
 
excel

pff wil je dat wel?? Lijkt me heel onoverzichtelijk worden.
Je zou bijna een schaduwsheet gaan moeten bijhouden om het rigineel overzichtelijk te houden.

Uiteraard kan je aan elke cel een "opmerking" hangen met daarin de datum waarop je het het laatst aangepast hebt.
Misschien dat je dat kan doen op een kopie van het origineel?

suc-6

vrgr.,
Maaike
 
Maaike,

Bedankt voor je reactie. En ja, dat wil ik wel graag. Hoeft ook maar in 1 cel te staan. Dat met een notitie invoegen kan natuurlijk. Zelf in een cel de wijzigingsdatum ingeven op het moment dat je iets wijzigt kan natuurlijk ook. Maar daar meerdere mensen met datzelfde bestand werken, loop je het risico dat er iemand tussenzit die dat vergeet en dan gaat het fout.

Dus vandaar dat ik dat graag met een formule of zo wil doen.

Groetjes,
 
aha, oké.
ik ga er nog even over nadenken.
ik had er niet uit begrepen dat er meerdere mensen mee moeten werken. want dat maakt het wat lastiger.

vrgr. maaike
 
Kijk hier en hier voor wat suggesties.

Maar als de prijs meerdere keren op een dag is gewijzigd??

Groetjes,
Bennie
 
Een eenvoudige methode:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
  Sheets("Blad1").Range("A1") = Date
End Sub
Kopieer de macro naar ThisWorkbook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan