• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumformat verzendlijsten excel wijkt af en toe af

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharondebruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Berichten
1
Ik heb een probleem met de datumformat vanuit de verzendlijsten van excel. In sommige gevallen zet hij de datum uit 1 kolom om in een amerikaanse datum. In de brief die ik uit wil draaien heb ik de datum format voor alle datums al gewijzigd in "datum"\@ "dd-MM-YYYY" dit doet hij bij alle kolommen goed behalve vanuit 1 kolom. Deze kolom bevat teksten en datums, zou dit de reden kunnen zijn? Hij draait ook alleen maar de datum om bij getallen waar het mogelijk is bijvoorbeeld 05 oktober 1978 wordt 10-05-1978. Ik kan helaas geen voorbeeld van de data sturen aangezien deze privacy gevoelig is.
 
Een voorbeeld is toch handig :)

Je kunt een aantal rijen fictief maken. Vervang dhr. Janssens door dhr. Duck aan de kwekstraat 13 met postcode 1234 DS Duckstad. Hij heeft een salaris van 1500 euro werkt op afdeling kwakzalverij en zit op kostenplaats DS100. Om maar even wat te noemen.

Het is begrijpelijk dat je geen originele privacy gevoelige deelt.
 
hallo Jan
jou datum is waarschijnlijk als tekst aangeleverd.
als excel deze automatisch omzet, wordt steeds als de dag <= 12 , de maand en de dag verwisseld.
en met deze formule wordt dat dan weer omgedraaid.
Code:
=als(dag(e2)<=12;datum(jaar(e2);dag(e2);maand(e2));e2)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan