datumnotatie in meerdere kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste Forummers, Is het mogelijk om een kleurenaanpassing te maken in de notatie van de datum (Rapport en Formulier) De datum notatie staat nu ingesteld op : ddd dd mm yyyy. Wat ik graag zou willen is bv : wo (in grijs) 17 08 2011 (in zwart). Ik hoor graag. Hartelijk dank. Friend
 
Daar zou ik niet te lang mee bezig zijn; volgens mij kan dat niet, tenzij je een memoveld gebruikt. Bij normale velden is de opmaak voor het hele veld geldig.
 
OctaFish, Michel, Ik was er al bang voor. Ik kan het natuurlijk wel oplossen via een truc om 2 x het veld datum naast elkaar te zetten met eenmaal de notatie ddd en bij het tweede veld dd mm yyyy. Maar ja dat is niet zo efficient. Thanks again voor je reactie :thumb: Friend
 
Dat was inderdaad het voorstel dat ik gedaan zou hebben. Overigens zou je mij als gebruiker er niet blij mee maken; ik zou een formulier dan al snel als een veel te vroeg geplante kerstboom gaan zien :)
 
OctaFisch, Michel, ik begrijp wat je zegt. De gedachte erachter om dit te doen is dat visueel op een rapport (afwezigheid) je ook de dag van de week daarop zie staan. Om dit toch niet te dominant te maken dacht ik aan een grijstint voor de dagomschrijving. Dat maakt het niet zo vol. Thanks. Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan