Datumveld in formulier automatisch laten bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurax

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
22
Hallo,

Ik heb een formulier en daar wil ik een datumveld in hebben die automatisch, bij het aanpassen van de waardes in het formulier, de datum overschrijft. Een soort 'last updated on'-effect dus.
Nu heb ik het volgende gedaan :

  • in de tabel een datum/tijd-veld genaamd 'aangepast' gemaakt
  • in het formulier, in tab 'gebeurtenissen', bij optie 'voor bijwerken' de volgende code ingevuld : "Me.Aangepast = Now()"

Wat ik nu ook in het formulier doe, de datum wordt niet ingevuld/aangepast of wat dan ook.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

Laura
 
Je kunt deze er nog bij zetten, dan werkt het zeker goed.

Code:
Private Sub Form_Dirty(Cancel As Integer)
    Me.Aangepast = Now()
    If Me.Dirty Then Me.Dirty = False
End Sub
 
Hallo Octafish,

Dank je voor het antwoord. Ik heb het in de code gezet maar er gebeurt nog steeds niets.
Stomme vraag misschien maar moet ik nog iets met het veld in het tabel doen? Deze staat op datum/tijd ingesteld maar moet er ook nog iets in de veldeigenschappen worden ingesteld?

Alvast bedankt weer!

Laura
 
Het veld wordt (op formulier niveau) maar één keer bijgewerkt. De Form_Dirty gebeurtenis legt de datum dan ook nog eens vast als je het record op het formulier verlaat. Dus als je heen en weer bladert als je iets verandert op het formulier, moet de datum/tijd dus zijn bijgewerkt.
 
Het veld wordt (op formulier niveau) maar één keer bijgewerkt. De Form_Dirty gebeurtenis legt de datum dan ook nog eens vast als je het record op het formulier verlaat. Dus als je heen en weer bladert als je iets verandert op het formulier, moet de datum/tijd dus zijn bijgewerkt.

Wederom bedankt Michel. Maar ook dan blijft het veld helaas leeg. Zelfs als ik een nieuw record aanmaak, wordt dit veld niet gevuld. Misschien handig om te vermelden, ik gebruik Access 2007. Zou daar een probleem kunnen zitten? Want volgens mij kon ik hetzelfde met Access2000 zonder problemen.

Laura
 
Dat is het probleem niet; ik heb het zelf getest in 2010 en daar werkt het (net als in 203 overigens) prima. Het leest meer alsof je het veld niet aan een tabelveld hebt gekoppeld. Overigens hoef je een bericht niet te quooten, en al helemaal niet als hij er direct boven staat. Die kun je namelijk toch al wel lezen. Hij staat er immers direct boven :) En nu maak je je eigen bericht alleen maar nodeloos lang...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan