DC++ kan niet zoeken / downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaferrari

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
5
Hey, ik ben opzich wel een noob in DC++,
Heb een website gevonden waar stond hoe ik DC++ moest instellen, heb ik gedaan weet niet zeker of alles goed is gegaan, maar hij werkt dus nog steeds niet.

Dus ik heb maar even screens gemaakt van me instellingen.

Ik heb als virusscanner, windows live onecare, firewall heb ik al aan en uit gezet, geen verschil.

Ik ben het nu echt helemaal zat :) heb er al ongeveer een dag mee zitten *****n en heb het maar opgegeven.

Ik heb adsl, en woon wel in een kleine boeren dorpje "gat" weet niet of dat echt veel verschil moet uitmaken.

[smallimg]http://www.designdj.nl/dcc/verbindinginstellingen.bmp[/smallimg]
[smallimg]http://instellingenwachtrij.bmp[/smallimg]
[smallimg]http://www.designdj.nl/dcc/delen.bmp[/smallimg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem even aan dat je een internet router danwel internet router/modem gebruikt.

Je zult dan in je router een UDP en TCP poort moeten forwarden naar het ip-adres dat verschijnt als je op je pc doet: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Zie het voorbeeld hieronder wat bij mij van toepassing is als ip-adres (in mijn geval is dat dus 192.168.1.100)

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: local
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\Documents and Settings\tijs>

Tevens vul je je externe ip-adres in, die je kunt achterhalen door te gaan naar:
http://www.watismijnip.nl

Laten we er even als voorbeeld vanuit gaan dat je in je router poort 1400 TCP en poort 1400 UDP geforward hebt naar je interne ip-adres.

Je vult dan in in het Connection scherm:
Vink aan: Firewall met handmatig portforwarding
In vakje UDP: 1400
in vakje TCP: 1400
in vakje Extern WAN: [het ip-adres invullen dat je achterhaald hebt via www.watismijnip.nl]

Als je een firewall actief heb op je computer, dan moet je het dc++ programma 'server' rechten geven óf toegang tot de 2 geforwarde poorten toestaan.
In de Windows XP Firewall doe je dat d.m.v.: Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl
Ga naar tabblad Uitzonderingen
Kies Programma toevoegen
Blader naar het DC++ programma, en druk op Openen

Alternatieve methode (gebaseerd op de 2 poorten die je geforward hebt boven):
Kies Poort toevoegen
Geef het een naam, bijv. "DCplusplus TCP"
Poortnummer: 1400
Druk op Ok
Kies weer Poort toevoegen
Geef het een naam, bijv. "DCplusplus UDP"
Poortnummer: 1400
Zet het bolletje in UDP
Druk op Ok

Herstart daarna DC++, en kijk of je nu wél zoeken kunt. Zoeken kun je namelijk alleen als de Connection instellingen allemaal goed staan (inclusief portforwarding op je router).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
1. Ik zie nog steeds Directe verbinding staan in Connections ipv. Firewall met handmatige portforwarding
2. Ik zie geen portforwarding (maar misschien heb je dat wel gedaan) in je router
3. Ik zie alleen toegang in je firewall voor poort 1400 TCP, niet voor poort 1400 UDP
Misschien gewoon handiger om mijn instructies te volgen (dus in het tabblad Exceptions zaken aan te passen) ipv. het op te zetten als een service in Advanced. Wil je toch bij Advanced blijven, dan dus ook een extra service met poort 1400 UDP opzetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Jah ik ben echt niet zo heel goed met pc's dus srry als ik toch weer een keer wat fout heb gedaan want hij wilt nog steeds niet werken :s

untitled.JPG


Ik kan niet 2x 1400 poort hebben, dus heb ik 1401 van gemaakt weet niet of dat verkeerd is of het toch wel kon.

en bij die private i.p eidigt bij mij met een 1 maar bij de 1st 4 eindigt hij met een 2,

Ik heb hier ook 1 en 2 gebruikt.
 
Haal nu eerst maar even die DC++ service weg uit de firewall instellingen, druk op Toepassen, en maak daarna 2 poorten 1400 (TCP en UDP) in de Exceptions tab, zoals ik aangegeven had als alternatieve werkwijze.

Vergeet ook niet om in het Connections gedeelte van DC++ de zaak om te zetten naar Firewall with portforwarding, en laat de UDP en TCP poort op 1400 staan aldaar.

Succes,

Tijs.
 
Jaferrari,

Ik heb je bijlages verkleind en klikbaar gemaakt. Druk op aanpassen om te zien hoe het gedaan is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan