Opgelost "De koppeling delen met iedereen" maar aanmelden helaas wel vereist

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Hoi allemaal,

Voor onze VvE gebruik ik onedrive.live.com (agenda, mail, cloud, notities). Nu wil ik graag een filmpje delen met behulp van een link, maar als ik een link configureer zoals in onderstaande afbeelding, en uitlog van het betreffende account, en vervolgens de link in de adresbalk plak moet ik tóch inloggen, wat dus volgens de configuratie niet hoeft, weet iemand wat hier mis gaat? Bij voorbaat dank. Ik heb de vraag al proberen te stellen op microsoft community met 2 verschillende accounts maar de vraag kan daar niet gepost worden en ik kan het later weer proberen... Zoiets staat er.

https://www.dropbox.com/scl/fi/5icp...3.03.jpg?rlkey=8nn3ftsvocdki8o1ch7ao7n6r&dl=0
 
Hieronder conversatie met iemand op het microsoft forum:

Helper:
Excuses voor het ongemak. U kunt echter een bestand of map delen met iedereen, inclusief gebruikers die geen Microsoft-account hebben. Om toegang te krijgen tot de inhoud van OneDrive, heeft de ontvanger echter een Microsoft-account nodig.

Ik:
Dank voor je hulp. Maar waarom zou je een bestand willen delen met iemand die geen ms account heeft als die de inhoud niet kan zien?

Helper:
Ik geloof dat dit een beperking is aan de kant van Microsoft. Laat de ontvanger een Microsoft-account maken en controleer of hij of zij toegang heeft tot het gedeelde bestand.

Ik:
Oh nu snap ik wat je bedoelt:

Uit je eerste antwoord had ik al geleerd dat het beschikbaar is voor iedereen maar men moet wel met zijn/haar microsoft account ingelogd zijn.

Nu snap ik dat dat is om mensen te triggeren een microsoft product aan te schaffen. Niet netjes al zeg ik het zelf maar het is nu duidelijk.

Hartelijk dank voor je hulp!
 
Het is mij nog niet duidelijk. Aanmelden = Inloggen? Waarom staat op de afbeelding > Aanmelden niet vereist.
Maar goed van wie is dat onedrive.live.com (agenda, mail, cloud, notities)? Delen wil toch zeggen dat je dat deelt met iemand binnen die groep die daar gebruik van maakt? En hoe maak je daar dan gebruik van? Ik kan dan niet en er staat toch "iedereen"! Kan me zo voorstellen dat iedereen niet iedereen is.
Dan kun je de links ook op Helpmij.nl zetten. Dat zal wel niet de bedoeling zijn.
 
Bedankt voor het meedenken. Ik begrijp uit je vragen dat het meer frustratie is dan een echte vraag aan mij, als je echt vragen heb wil ik daar rustig op antwoorden. Wat ik er wel van kan zeggen is dat het zelfs zo is dat de content nou ook weer niet zó privacy gevoelig is, dus ik wil een openbare link aanmaken waar iedereen op kan klikken en dan de content kan bekijken. Zelfs/juist* dán moet je nog ingelogd zijn.

*Want dat is de configuratie die wil maken.

Verder ben ik het met je eens dat het raar is, maar het is niet anders. Die mensen daar zijn overigens zo netjes dat ik denk dat dat een soort werknemers zijn van microsoft. Dus het zal wel goed zijn zo.
 
Ik ben niet gefrustreerd en heb geen vragen. Alleen wat opmerkingen. Ik denk dat delen is bedoeld binnen een 'groep'. Waar staat deze video (locatie)? Ik denk ergens op OneDrive. Zie ik dat verkeerd? Ik als OneDrivegebruiker moet me dan toch aanmelden? Lijkt mij logisch. Eenmaal aangemeld hoef ik me niet nog eens aan te melden voor het bekijken van die link.

Het is in feite niet 'openbaar' zoals jij schrijft, want dan heb je dat platform überhaupt niet nodig. Maar dat is ook niet de bedoeling van een dergelijk platform/werkwijze.
 
Code:
Ik denk dat delen is bedoeld binnen een 'groep'.
Zoals ik dat configureer-menu lees kun je het inderdaad delen in een groep (via email), dat is de middelste optie. Maar de bovenste zou een openbare link moeten zijn die ook echt openbaar is voor iedereen, ook als je niet ingelogd bent. En de onderste is voor "Personen met bestaande toegang", dus dáár zou je je dan eigenlijk voor aan moeten melden met het account waar de content op staat. "bestaande toegang" in deze slaat voor mij namelijk op inloggen op dát account. Het gemak zou dan zijn dat wanneer 2 of zelfs meerdere mensen samen een account beheren, iemand heel makkelijk een foto kan laten zien die op hun OneDrive staat.

Code:
Waar staat deze video (locatie)? Ik denk ergens op OneDrive. Zie ik dat verkeerd?
De video staat op OneDrive.

Code:
Ik als OneDrivegebruiker moet me dan toch aanmelden? Lijkt mij logisch.
Vind ik vreemd want inloggen is niet vereist zoals er staat.

Code:
Eenmaal aangemeld hoef ik me niet nog eens aan te melden voor het bekijken van die link.
Klopt.

Code:
Het is in feite niet 'openbaar' zoals jij schrijft, want dan heb je dat platform überhaupt niet nodig. Maar dat is ook niet de bedoeling van een dergelijk platform/werkwijze.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat een ander bij mijn bestanden kan dus in die zin is het niet openbaar, en is inloggen vereist. Maar op het moment dat ik een link deel en men klikt op die link wordt men naar de afbeelding geleid mits ingelogd op diens eigen account.
 
Ik kreeg een e-mail notificatie van helpmij.nl. Iemand plaatste een bericht met de vraag of mijn account een persoonlijk account is. Ik zie ook dat het bericht inmiddels weer is weggehaald.

Antwoord:
Het is inderdaad een persoonlijk account.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan