Debian live usb

Status
Niet open voor verdere reacties.
startx wordt niet herkent.
en ik zal voor de rest zeker veder zoeken naar het andwoord en het hier posten ;)
 
Succes met de zoektocht, je leert vast snel. ik heb het zelfs nog geleerd toen er amper of geen internet was met een boekje... en maar proberen... dus leren...
Nu kun je met Google zo makkelijk zoeken en meteen testen of het ok is.
 
als ik debian live download en ik in de iso kijk met 7zip is daar het vesamenu.c32 anders dan het bestand op mn usb: in de iso is er tekst en rare tekens en op mn usb is het alleen maar nul nul nul nul.
ik heb dus het bestand van de iso vervangen met het bestand op mn usb maar telkens als ik probeer debian te starten wordt het bestand op mn usb aangepast. zou ik alleen lezen kunnen doen?
 
Gewoon proberen... wel vreemd hoor....
Heeft eea mogelijk te maken met een oud en nieuw (EUFI) soort bios ?
Sommige iso naar usb programma's kunnen dat niet goed naar usb schrijven...
Geen idee of dat hier speelt.
Rufus kan het bijv niet las ik vandaag...
Win32Diskimager?
 
ik wou een maand geleden nog crunchbang, dat heb ik op dezelfde manier gedaan als nu maar nu krijg ik ook met crunchbang de fout
waar zou het aan kunnen liggen?
zelfde pc, zelfde programma voor bootable

Wacht, zou het te maken kunnen hebben dat ik sinds de laatste keer Windows op nieuw heb geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Leken krijgen een Linux systeem toch niet veilig.... dus helpt Ubuntu ook niet.....
En... anderen denken anders over Debian....

Een statement dat "leken" een Linux systeem niet veilig krijgen raakt werkelijk kant nog wal.
Het simpele "UFW" (uncomplicated firewall) programma gecombineerd met de veilige basis van Linux is voor veel gebruikers meer dan voldoende.
Waar het een server betrefd is het inderdaad wat lastiger, dit zal een leek echter niet snel gaan doen.


Ikzelf heb meerdere debian servers, ook heb ik jarenlang debian systemen gedraaid. En stabiel is debian zeker. Veilig is echter op meerdere vlakken te bekijken.
Als je alles goed aanpakt is debian ROCK SOLID. Dit houd echter wel in dat je VEEL van de software zelf zal moeten compilen. Dit omdat Debian wel degelijk achter loopt met veel packages.
Ook dit zie je weer vaker terug bij een server dan ergens anders, maar toch.
Daarnaast is het zeer zeker waar dat de Debian community erg actief is, maar die zijn dit niet op ALLE vlakken. Dus met de apache versie in de repo zal niks mis meer zijn. Maar wat voor de wat minder bekende programma's?

Begrijp me niet verkeerd want Debian is ZEKER veilig, en ZEKER een aanrader. Ik blijf echter bij mijn standpunten en vind dat de TS beter een "Ubuntu based" distributie kan pakken.

ik wou een maand geleden nog crunchbang, dat heb ik op dezelfde manier gedaan als nu maar nu krijg ik ook met crunchbang de fout
waar zou het aan kunnen liggen?
zelfde pc, zelfde programma voor bootable

Wacht, zou het te maken kunnen hebben dat ik sinds de laatste keer Windows op nieuw heb geïnstalleerd?

Excuses voor het afwezig zijn in de thread.

U geeft aan dat u het idee heeft dat de bestanden op de usb anders zijn dan op de iso. Het kan daarom mogelijk zijn dat u een corrupte iso had. Heeft u hier op gecontroleerd door de md5sum te checken?
Als ik even snel google kunt u dit schijnbaar doen met het programma: http://www.winmd5.com/

Op linux kunt u simpelweg:
Code:
md5sum /pad/naar iso | grep hieruwhashcode
Als de terminal dan dezelfde hash code teruggeefd, dan klopt de hash! Als hij niks terug geeft dan niet.

Daarmee controlleerd u allereerst of het downloaden van de iso correct is gebeurd (om corrupte iso's te vermijden).

Wat ik voor nu zou aanraden is de iso opnieuw te downloaden, te verifieren en dan een nieuwe USB te maken.
Dit soort problemen zie je vaker bij een usb die niet 100% gelukt is.


== U kunt uiteraard ook voor optie nummer 3 kiezen, en dat is een ubuntu gebasseerd systeem proberen (zoals Elementary OS).
Deze hebben een grotere kans van slagen naar mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Een statement dat "leken" een Linux systeem niet veilig krijgen raakt werkelijk kant nog wal.
Het simpele "UFW" (uncomplicated firewall) programma gecombineerd met de veilige basis van Linux is voor veel gebruikers meer dan voldoende.
Waar het een server betrefd is het inderdaad wat lastiger, dit zal een leek echter niet snel gaan doen.
....
Ik denk dat een leek amper weet wat een firewall is, dus als die niet standaard aan staat in een Linux distro... dan wordt het al helemaal niks met die leek... Ze hebben ergens iets over het veilige Linux gehoord, maar een klok en klepel verhaal. Vandaar dat het niks wordt met mensen die er niet meer energie in willen stoppen.
En over een server zullen we het idd maar niet hebben...
 
Sorry voor de late reactie maar ik was op vakantie:)

Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat mijn usb naar fat 32 is geformatteerd en dat als ik m formatteer als ntfs dat dat niet kan, ik moet dat doen via Convert F: /fs:ntfs.
En zou iemand kunnen zeggen waarom ik m niet als ntfs kan formatteren
 
Ok,

ik heb nu universal usb installer gebruikt en het werkt!
het lag dus aan linux live usb
raar want eerst werkte het wel gewoon en nu dus niet -.-

maar bedankt voor alleen moeite! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan