Deel database exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralbers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
190
Hallo,

Ik heb een hele grote database waar iedere dag zon 30 regels bij komen. (nu meer dan 5500 regels)
Deze database heb ik in zijn volledigheid geëxporteerd naar excel.
Hier word vervolgens een rapportage gegenereerd.
Het probleem is echter dat dit dus een best grote tabel is en deze vernieuwen kost best veel tijd.
Ook is het bestand zelf veel te traag door de grote formules.

Wat ik graag zou willen is het liefst vanuit excel een selectie te bepalen (bijvoorbeeld specifieke data). Dit zou ook mogen met een formulier in access maar hier ben ik wat minder handig in.
Om daarna op basis van die selectie een query te maken en deze weer te exporteren naar een specifiek bestand.
Dit mag allemaal ook met vba

In excel kan ik er alles mee. Maar Access werkt allemaal net iets anders hier mis ik de kennis voor.
Heeft iemand tips voor mij over hoe ik dit voor elkaar krijg?

Dit is een voorbeeld van mijn database
Bekijk bijlage vb database - kopie.rar
Zoals je misschien ziet is het bestand niet zeer professioneel opgebouwd maar het werkt.
In dit geval gaat het vooral om de gegevens uit de tabel database

Alle tips zijn welkom

Groeten Roel
 
De vraag of Excel beter is in rapporten of Access is een boeiende (ik denk Access) maar waarschijnlijk nu niet interessant. De vraag is: waarom wil je vanuit Excel de selectie maken? Dat kun je veel beter in Access doen. Zeker als je een vaste query gebruikt die je dan in Excel koppelt, dan hoef je in Excel helemaal niet te selecteren. Dat hoeft niet eens met een formulier, al is dat vaak wel handiger, maar kun je gewoon in de query zelf doen. Ik haal uit je voorbeeldje ook niet precies wat je nu wilt exporteren/koppelen, dus als je dat wat beter kunt uitleggen, dan graag.
 
Vanuit access vind ik ook prima
De reden dat ik excel de voorkeur geef is omdat ik dan makkelijker een mooie interface kan maken.

Wat ik wil exporteren is de tabel database
Bijvoorbeeld alleen orders van de maand januari
of orders van 22 januari t/m 5 februari
of van week 4 t.m 6
als dat allemaal kan
En als het kan ook nog op doosniveau (afentoe)

Het moet eigenlijk gewoon een gebruiksvriendelijke manier om verschillende stukjes gegevens uit de tabel te halen.

Ik weet hoe ik een query moet maken. Maar niet hoe ik deze flexibel kan maken op basis van bijvoorbeeld een formulier. (of vanuit excel mbv vba)

Is dit duidelijker?
 
Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...query-resultaten-importeren-met-excel-mbv-VBA

Ik krijg het echter niet goed werkend
Ik gebruik office 2010 ik verwacht dat dit het probleem zal zijn

Als ik het voorbeeld bestand wil testen krijg ik de foutmelding
Code:
[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven

Ik denk dat dat met die connectiestring en driver te maken heeft. Alleen dat gaat allemaal een beetje boven mijn pet om dat even om te klussen naar iets bruikbaars in mijn situatie

Als ik een deel van de code overneem naar mijn eigen bestand krijg ik ook een foutmelding (een andere)
Code:
Compileerfout:
Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd
Ik krijg het verkeerd gedefinieerde gegevenstype echter niet gevonden

Ik heb de sql query al getest en die werkt wel dus dat kan het probleem niet zijn verwacht ik.
Het is wel meer een excel probleem in plaatts van een access probleem dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
 
Het is geen Excel probleem, want je zou hetzelfde krijgen als je vanuit Word zou werken. De connection string deugt niet. Vervang
Code:
    sCn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & Range("Database") & ";Uid=Admin;Pwd=;"
door
Code:
    sCn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Documents\Access\ExecuteAccessQuery\MyAccessDB.mdb;User Id=admin;Password=;"
Wel uiteraard het pad aanpassen.
 
Ik heb het voorbeeld bestand nu werkend gekregen.
Dit is precies wat ik zocht.

Ik zit echter sinds deze week tijdelijk bij een andere opdrachtgever dus ik kan de toepassing helaas nog niet uitgebreid gaan testen.
Ik denk echter dat het me hiermee wel gaat lukken.

Bedankt voor de hulp in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan