Elk kwartaal wordt de deelname aan een activiteit in het programma PC-leden geactualiseerd. Uit dat programma kan ik dan een excellijst halen met daarin alle deelnemers (ongeveer 450) van al die activiteiten (30 categorieën) om voor elke Categorie een kwartaal lijst te maken.
Elke groep heeft een Tab/sheet binnen het bestand met daarop specifieke informatie van die Categorie. De bedoeling is nu om op elke Tab van betreffende Categorie onder de genoemde informatie een actuele deelnemerslijst te plakken.
Heb dit proberen te automatiseren door nadat ik de lijst van betreffende Categorie via Filter (door 1 Categorie te kiezen) op het scherm heb staan met een macro te kopiëren, naar betreffende tab te gaan en aldaar te plakken. Maar dit betekent dus dat ik steeds (30x dus) de voorbereiding van het filteren moet doen en dan de betreffende macro (heb er dus 30 gemaakt om elke tab te vullen) kan draaien om betreffende tab te vullen
Is er een wijze om de verdeling over de 30 tabs makkelijker/sneller te doen? Of moet ik een heel lange macro gaan opnemen?
Bijgevoegd heb ik even een lege Deelnemerslijst (moet privacy in acht nemen) gevoegd waarin de kolom Categorie is te zien waarop ik eerst filter om daarna betreffende Categorie apart met een macro naar betreffende tab te kopiëren. De Tabs/sheets hebben dezelfde naam als betreffende categorie (enkele blanco voorbeelden ingevoegd)
Elke groep heeft een Tab/sheet binnen het bestand met daarop specifieke informatie van die Categorie. De bedoeling is nu om op elke Tab van betreffende Categorie onder de genoemde informatie een actuele deelnemerslijst te plakken.
Heb dit proberen te automatiseren door nadat ik de lijst van betreffende Categorie via Filter (door 1 Categorie te kiezen) op het scherm heb staan met een macro te kopiëren, naar betreffende tab te gaan en aldaar te plakken. Maar dit betekent dus dat ik steeds (30x dus) de voorbereiding van het filteren moet doen en dan de betreffende macro (heb er dus 30 gemaakt om elke tab te vullen) kan draaien om betreffende tab te vullen
Is er een wijze om de verdeling over de 30 tabs makkelijker/sneller te doen? Of moet ik een heel lange macro gaan opnemen?
Bijgevoegd heb ik even een lege Deelnemerslijst (moet privacy in acht nemen) gevoegd waarin de kolom Categorie is te zien waarop ik eerst filter om daarna betreffende Categorie apart met een macro naar betreffende tab te kopiëren. De Tabs/sheets hebben dezelfde naam als betreffende categorie (enkele blanco voorbeelden ingevoegd)