• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diagrampunten benoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prrr

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik loop stuk bij bij de situatie zoals hieronder geschetst. Ik wil nu alle aparte punten in mijn diagram nummeren van 1 t/m 27, aangezien het nu totaal niet overzichtelijk is.

Helpmij!

Knipsel.PNG
 
ik klik me rot.
maar inderdaad, met zo'n plaatje lukt dat niet.
probeer het eens in excel
 
haha geniaal.

@prrr: kun je niet gewoon met rechtermuisknop(op 1 vd punten) de waarden weer laten geven?

Ik kan inderdaad wel de waarden laten weergeven, maar aangezien het voor kan komen dat punten dezelfde waarde hebben is dit niet handig.
Ik kan ze ook de reeksnaam geven, maar dat heten ze allemaal 'Effect', dus dat schiet ook niet op, ik wil ze gewoon allemaal hun bijbehorende nummer (1 t/m 27) geven als dit mogelijk is.

Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Google is your friend :love:

Maar bij deze niet denk ik want ik kon niets vinden rond het toewijzen van een range als labels voor de punten van een XY grafiek :eek:
 
Hier gaat het om VBA.
Iets waar ik nog mee moet beginnen.
Het boek is besteld maar nog niet binnen, ik kan je niet helpen sorry.
 
mooi mooi
Inderdaad met die code werkt het
Code:
Sub CreateDataLabels()
Dim FilmDataSeries As Series
Dim SingleCell As Range
Dim FilmList As Range
Dim FilmCounter As Integer
 
    FilmCounter = 1
    Set FilmList = Range("D2", "D28")
    Set FilmDataSeries = ActiveSheet.ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection(1)
    FilmDataSeries.HasDataLabels = True

    For Each SingleCell In FilmList
        FilmDataSeries.Points(FilmCounter).DataLabel.Text = SingleCell.Value
        FilmCounter = FilmCounter + 1
    Next SingleCell
End Sub

Moeilijk is het niet echt
Eerst definiëren van een range in het werkblad met de gewenste namen, in dit geval D2 tot D28
Dan een referentie leggen leggen naar de eerste serie van de grafiek in de "Activesheet"
Dan zorgen dat de serie DataLabels heeft
Dan een luske door alle cellen D2 tem D28 en voor elke llop de tekst van cel Dx toewijzen aan de label van datapunt x
Klaar is Kees :)

Je krijgt dan een grafiek zoals bijgesloten figuur.
grafiek.JPG

PS: Merk op dat bepaalde teksten over elkaar komen omdat bepaalde koppels meer dan 1 keer voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 220143

Ik heb hem wel werkend gekregen door die code te kopieren.
Het jou uitleggen gaat mij echter te ver.

grtz

Uitleggen is zinloos, dat ben ik toch zo weer vergeten ;)

Echter, als ik jouw bijlage (Grafiek met nummers) open zijn alleen 1 t/m 10 genummerd op de juiste manier. Ligt dit aan mij? Of hoe pas ik dit aan? Super dat jullie helpen! :D
 
Probeer het bestand te openen en dan ga je met je rechtermuisknop op blad 1 klikken.
Danprogrammacode weergeven.
Dan de bovenstaande code #10 plakken en dan doet die het.
 

Bijlagen

  • Grafiek met nummers.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Een Excel bestand met macro's moet eindigen op xlsm en niet xlsx
Wanneer je een xlsx post, dan zit de macro NIET in het bestand en kan het dus niet werken bij Prrr.
 
Het is gelukt dankzij jullie, mcs51mc en boomen.. Super bedankt!! :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan