Dilemma; Nvidia 4070 RTX of Radeon 7800 XT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
254
Olaa!!

Ben een verse setup aan het samenstellen en hard aan het twijfelen tussen een Nvidia 4070 RTX of een Radeon 7800 XT. Budget hiervoor liefst onder de 700 euro.
In de eerste instantie voor een Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB willen gaan maar toen werd ik thuis min of meer voor gek verklaard. Veels te veel voor mijn game-frequentie en bijna in het hoogste prijssegment werd me verteld. Misschien een beetje overdone ja.
Nu een stapje lager aan het kijken naar de Radeon 7800 XT 16GB versie maar ook Nvidia lonkt met genoemde 4070 RTX. En ik weet het effe niet meer.
De Radeon heeft een voeding nodig van 750W. Gelezen dat deze GPU veel meer stroom gebruikt dan die van Nvidia. De Nvidia kaart heeft 650W nodig, en die kan ik transplanteren vanuit mijn huidige PC. Dat scheelt dus doekoe in de totaalprijs van de nieuwe PC.
Maar what about de kaarten?? Waarom zou ik A nemen tegenover B? Hij moet goed future-proof zijn want wil er uiteraard lang mee doen, voorlopig zonder te hoeven upgraden. Oja.. De Radeon heeft 16GB en de Nvidia 12GB geheugen in huis. Moet ik dat meenemen in de overweging? Want hoorde dat er erg weinig games zijn die 16GB nodig hebben.

Graag advies..
 
Heb je een goede reden om dezelfde vraag twee keer te stellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan