direct X 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
278
Ik heb een nieuwe pc gekocht
q6600 quad processor
4000mb ram
vista.. alles ging goed.. tot ik de helft van mijn programma's niet kon draaien.
Nu ja, ik ben het beu om te sukkelen en heb er weer XP op gezet, maar ik kan geen directX 10 installeren.

Hoe komt dat?
die PC is maar 1 week oud en mijn grafische kaart is een XFX 8800 gts :shocked::shocked::shocked:

Didier
 
Alleen in vista kan er gewerkt worden met DirectX 10..
heb je Xp of lager maar wel een videokaart die DirectX 10 ondersteund dan gaat deze automatisch naar DirectX 9.0c en dit is niet om te zetten.

Dat je je programma's niet kan draaien zal komen doordat je Vista er op hebt staan.. Zijn deze programma's wel voor visata bestemd?
en welke versie vista heb je? Ultimate neem ik aan en dan de 32 of 64 bits versie?
 
Volgens mij moet je, om de volle 4 gig te benutten in Vista, een 64-bit versie van Vista hebben geinstalleerd.
 
Alleen in vista kan er gewerkt worden met DirectX 10..
heb je Xp of lager maar wel een videokaart die DirectX 10 ondersteund dan gaat deze automatisch naar DirectX 9.0c en dit is niet om te zetten.

Dat je je programma's niet kan draaien zal komen doordat je Vista er op hebt staan.. Zijn deze programma's wel voor visata bestemd?
en welke versie vista heb je? Ultimate neem ik aan en dan de 32 of 64 bits versie?


ik zou beter opnieuw een nieuwe hdd er in steken en die vista gebruiken enkel om bioshock te kunnen spelen op de hoogste resolutie.
Ja het is de 64-bit versie, maja...

miserie miserie..
 
beetje zonde van je duure vista.. als je er alleen bioshock op gaat spelen...
64 bits wordt nog door heel veel programma's en al helemaal niet door games ondersteund..
 
beetje zonde van je duure vista.. als je er alleen bioshock op gaat spelen...
64 bits wordt nog door heel veel programma's en al helemaal niet door games ondersteund..

bedoeling was om directX games te spelen.
nu of in de toekomst.. omdat het me veel realisticher leek.
Maar mijn pc start altijd op in veilige modus, zelf met de drivers van nvidia zelf..

Kan iemand me helpen?
 
XP geeft en heeft geen ondersteuning voor DirectX 10, en is dus ook niet te installeren, indien je die wel wilt gebruiken, Vista installeren, zo simpel is het.

Overigens draait 32bits ( x86 ) software prima op 64bits besturingssystemen, die 64bits is ook maar een toegevoegde instructieset op de x86 32 bits instructieset in de processor.
 
XP geeft en heeft geen ondersteuning voor DirectX 10, en is dus ook niet te installeren, indien je die wel wilt gebruiken, Vista installeren, zo simpel is het.

Overigens draait 32bits ( x86 ) software prima op 64bits besturingssystemen, die 64bits is ook maar een toegevoegde instructieset op de x86 32 bits instructieset in de processor.

zou ik dan beter de XP versie installeren van de drivers voor de grafische kaart?
Waarom start vista dan enkel op in veilige mode?
 
Voer daar eens een upgradeinstallatie uit, de reden kan ik niet vertellen waarom hij alleen in veilige modus op wil starten, zou het niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan