Document samenvoegen programmeren in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipje2007

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
30
Ik vrees dat mijn oorspronkelijke bericht tussen de wal en het schip is geraakt. Ik post daarom nogmaals, met verwijzing naar mijn eerdere post:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/953421-Melding-(201235)-in-Word-met-Ja-beantwoorden

Toen bleek dat het uitschakelen van de melding niet mogelijk was, bood Tera Honourable Senior Member OctaFish aan mij te helpen door het samenvoegen van documenten in VBA te programmeren.
“Ik gebruik de code dus zelf ook; het is niet zo moeilijk om dat in een documentje van jou te zetten. Ik zou zeggen: post de betreffende documenten (brief + een gegevensbestand) en waar je e.e.a. opgeslagen hebt/wilt hebben. Dan zet ik de code er wel in.”

Ik zou wel gek zijn om zo’n aanbod af te slaan, dus postte ik een mock-up database (Excel bestand) en een word sjabloon.
OctaFish zegde toe ernaar te kijken, maar er zal iets tussen zijn gekomen. Mijn bericht is nu zo oud dat het vast niet meer opvalt in de grote bulk. Hulp wordt echter nog steeds op prijs gesteld, vandaar dat ik het langs deze weg nogmaals probeer.

Bijgaand de bestanden opnieuw, ten overvloede merk ik nogmaals op:
Het Word-sjabloon wordt gebruikt om overeenkomsten te genereren. Om de gegevens van de klant op te nemen in de overeenkomst zijn een aantal velden beschikbaar (typen fill-in, ref en een vervolgkeuzelijst).
De contractuele bepalingen worden opgehaald uit een 'master database', dat is het Excel bestand. De samenvoegvelden in het Word sjabloon behelzen niets meer dan het ophalen van een record, en daarna de volgende record. Er zijn nogal wat verschillende typen overeenkomsten in omloop, waarin de contractuele bepalingen in wisselende samenstelling worden gepresenteerd. Door de bepalingen buiten het sjabloon op te slaan kunnen de teksten worden beheerd.
 

Bijlagen

  • Master.xlsx
    29,9 KB · Weergaven: 54
  • Overeenkomst.zip
    30,8 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan