• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabellen; integriteitsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Sinds enige tijd heb ik problemen met een excelbestand met daarin 2 draaitabellen.
Iedere keer na het afsluiten van de laptop heb ik de volgende dag als ik het bewuste bestand probeer te openen een hardnekkig terugkerend probleem. Tot nu toe heb ik elke keer de draaitabellen opnieuw aangemaakt, maar ik word er zo langzamerhand moedeloos van. Omdat ik absoluut niet begrijp wat er aan de hand kan zijn heb ik een vijftal schermafdrukken gemaakt en bij dit bericht gevoegd. Ik hoop dat met deze informatie mij iemand kan helpen en het probleem op wil lossen, want op deze manier is excel echt niet leuk.

Ik werk met Microsoft Office 2010 en windows-7 (64 bits)

Alvast iedereen bedankt.
 

Bijlagen

  • Draaitabel 01.JPG
    Draaitabel 01.JPG
    26,2 KB · Weergaven: 65
  • Draaitabel 02.JPG
    Draaitabel 02.JPG
    18,1 KB · Weergaven: 58
  • Draaitabel 03.JPG
    Draaitabel 03.JPG
    40,4 KB · Weergaven: 65
  • Draaitabel 04.JPG
    Draaitabel 04.JPG
    75 KB · Weergaven: 57
  • Draaitabel 05.JPG
    Draaitabel 05.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 69
Als ik op internet zoek naar "excel integrity problems with pivot tables" dan vind ik 2 suggesties:
1. Bij de draaitabel opties - tab gegevens - aanvinken: Gegevens vernieuwen bij het openen van het bestand
2. Het Excel bestand niet beveiligen.

Geen idee of dit gaat helpen, maar ik kan me indenken dat je alles wilt proberen om het probleem uit de wereld te helpen.
 
Hallo Marcel,

Ik heb gedaan wat je voorgesteld heb, maar pas nadat ik het bestand opnieuw aangemaakt heb in mijn excel-versie 2010 waar ik nu mee werk. Het oude bestand had ik gemaakt in versie 2003, enkele jaren geleden. Verder heb ik nog gezocht op google, maar helaas is er niet zoveel te vinden. Wel heb ik het nieuwe bestand bij de opties aangegeven dat er niet steeds Auto-herstel moet plaatsvinden. Ook heb ik het bestand niet van een wachtwoord voorzien. Nu twee dagen later werkt alles nog steeds en het lijkt erop dat het toch goed gekomen is. Hopelijk blijft het zo, want het is ontzettend vervelend als de draaitabellen wegvallen en bovendien waren er ook een hoop formules die niet meer werkten. Want in heel veel cellen stond alleen maar #NB.

In ieder geval bedankt nog voor je reactie.

Groeten,
Eric
 
Hoi Eric,

Dank voor je feedback. Mooi (zover). Fingers crossed...:rolleyes:

Groet,
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan