Dropbox synchroniseert niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Ik heb op mijn PC met Windows, IE8 de versie 1.145 van de gratis Dropbox succesvol geïnstalleerd, max 2 GB.
Op zowel mijn Iphone (3GS) als mijn iPAD2 eveneens Dropbox gedownload.

De bestanden die in op mijn PC in Dropbox in de map Public gezet heb, zijn keurig zichtbaar op zowel de iPhone als iPad in de map Public. Als ik echter op mijn PC in 1 van de bestanden iets aanpas, dan wordt het bestand niet gesynchroniseerd in www.dropbox.com op mijn iPhone of mijn iPad.

Het PC taakbalk icoontje Dropbox geeft wel aan: All files up to date en 0,8% van 2Gb used.
Bij Preferences => Tabblad Advances => Selective Sync staat de Public map aangevinkt, m.a.w. deze zou gesynchroniseerd moeten worden.

Iemand een idee wat ik fout doe? Zou prachtig zijn als er wel automatisch gesynchroniseerd zou worden....

Tks
Frans
 
Soms kan het wel even duren voordat de wijziging zichtbaar is op de andere apparaten.

Start je wel dropbox steeds opnieuw op?
 
geen synchronisatie

Soms kan het wel even duren voordat de wijziging zichtbaar is op de andere apparaten.

Start je wel dropbox steeds opnieuw op?

Beste, ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb.

Om een voorbeeld te geven, een van mijn mappen die dropbox zogezegd synchroniseert (het symbooltje draait effectief en dropbox zegt nadien 'er zijn zoveel bestanden gesynchroniseerd') heet 'Universiteit'.
Enkele weken geleden heb ik in deze map een nieuwe submap 'cursus a' bijgevoegd. Ondertussen is dropbox al verschillende malen gesynchroniseerd, afgesloten, terug geopend,... Nochtans zal de submap pas worden toegevoegd op het ogenblik dat ik ze zelf kopieer, mijn dropbox open, daarin de map 'universiteit' open en daar dan de map 'cursus a' plak. Als ik later documenten aanpas in een van beide mappen, of er nieuwe documenten, foto's,... in toevoeg, zullen deze toch niet in dezelfde mappen verschijnen op dropbox tenzij ik ze er zelf eerst in plak. Als ze erin geplakt zijn (of als ze er al instonden) zullen ze ook niet bijgewerkt worden wanneer ik aanpassingen maak in het document.

Weet iemand wat de oplossing voor het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan