• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu Excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelnoobje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2016
Berichten
4
Hallo!

Ik heb een vraagje ivm een Dropdown menu op Excel.

Het zit zo: ik heb been dropdown menu, met 12 verschillende namen in

Ik zou het zo willen instellen dat bij élke van die 12, een bepaald aantal cellen hun eigen variabelen heeft.

Die variabelen moeten wel aangepast kunnen worden, dus bijvoorbeeld:

Ik gebruik de 5e naam in de dropdown list, ik zie de variabelen die ik ingegeven heb, en ik kan die ook met gemak aanpassen (op de 5e naam in de dropdown list)
Dus zonder dat ik de andere variabelen van de 11 andere opties in de list aanraak.

Hier een foto om het wat duidelijker te maken:

10fqsmd.png

De gele cellen zijn dus de cellen waar ik een getal zou in willen zetten die aanpasbaar is. Bovenaan de dropdownlist.

Alvast bedankt! :)
 
In het algemeen wordt je beter geholpen als je een excelbestand, zonder gevoelige informatie, bijgevoegd.

zet in het bijgevoegde excel bestand ook de gewenste (verwachte) uitkomst.

de meeste forumleden hebben geen intresse je bestand te gaan nabouwen, alleen om jouw te kunnen helpen.
 
Het bsetand is van op het werk, en het delen is eigenlijk niet echt mogelijk :)
 
dan maak je een bestandje zonder gevoelige informatie, dat wel de opmaak en indeling van het bestand van je werk heeft.
 
Zet de variabelen in een tabel en vind die met vert.zoeken
 

Bijlagen

  • aannemers.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 31
@Excelnoobje

je mist in ieder geval de verwijzing zoals Rob die heeft gemaakt op bladzijde 2.
 
Als je geen variabelen invult en geen vert.zoeken-opdracht geeft, gaat het inderdaad niet lukken.
 

Bijlagen

  • EXCEL(rdg).xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 34
Bedankt opnieuw!

Maar ik snap nu niet hoe ik elke keer de gegevens in 'prijs' vlot en eenvoudig kan aanpassen per aannemer?

Ik kan niet gewoon zomaar in de cel gaan en de cijfers aanpassen, want dan veranderen ze voor al de aannemers, en is de vlookup weg natuurlijk.
 
Dan kun je een tabel met een prijs per aannemer maken.

Vertikaal zoeken kan dan de prijs voor je ophalen in de tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan