• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depant

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
238
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie me willen helpen. Ik kom er niet uit en kom niet veel verder dan filter of een geavanceerd filter.
Maar als ik dat het naar 170 studenten opstuur vrees ik dat het alsnog niet goed komt

Ik wil graag het invullen van een beoordelingsformulier (enigszins) automatiseren. Zie het bijgevoegde bestand. In het tabblad “Beoordelingsformulier” staat het formulier en in het tabblad “Groepen” staat de groepsindeling. Studenten moeten elkaar (inclusief zichzelf) beoordeling a.d.h.v. 5 criteria.

Ik had het idee dat studenten een thema moeten aanklikken middels een drop-down menu. Vervolgens, moet bij “Groep” het groepje worden aangeklikt (dit zijn dus de groepen binnen het gekozen thema). Vervolgens kan bij naam, de naam van de student (voor- en achternaam) worden aangeklikt (de weergegeven opties zijn hierbij dus de namen van alle groepsleden). Tot slot worden de namen van alle groepsleden (inclusief van de student zelf) weergegeven in cellen A6:B12.

Ik zal een voorbeeld geven voor ‘Roos AchternaamRoos’ (zie het tabblad ‘Groepen’).
1. Thema: Drop-down menu met de opties [1, 2] = Roos kiest 2;
2. Groep: Drop-down menu met de opties [1, 2, 3] = Roos kiest 2;
3. Naam: Drop-down menu met de opties [Roos AchternaamRoos, Rosa AchternaamRosa, Roosje AchternaamRoosje] = Roos kiest Roos AchternaamRoos;
4. Alle voornamen en achternamen worden automatisch ingevuld (A6:B12). Dus die van Roos AchternaamRoos, Rosa AchternaamRosa, Roosje AchternaamRoosje;
5. De scores worden ingevuld in de cellen C6:G12, middels een drop-down menu. De opties zijn dan [1, 2, 3, 4, 5];
6. Opmerkingen worden in de cellen H6:H12 geplaatst.

Dus het idee is dat ‘Groep’ zich aanpast op ‘Thema’ en dat ‘Naam’ zich aanpast op ‘Thema’ en ‘Groep’. Weet iemand een oplossing met formules (en niet met macro’s)?



Bij voorbaat dank,
Depant
 

Bijlagen

  • help mij Beoordelingsformulier.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kun je iets met dit voorbeeld van getrapte validatie.

Daarna formules om de waarden in te vullen...
 

Bijlagen

  • Getrapte dynamische validatie zonder bereiknamen.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan