dubbel scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
137
Beste helpmij'ers,

Ik heb nu 2 jaar een msi fx600, echter heb ik sinds enige tijd een dubbel scherm.
Soms is het na enige keren herstarten weg andere keren blijft het.
De laptop is ook bij een computer zaak geweest, zij hebben geen idee of het het scherm is of de bekabeling.
voordat ik eventueel het scherm laat vervangen wil ik graag eerst jullie mening horen.
Bij het aansluiten van een extern display (VGA of HDMI) zijn er geen problemen.
photo 1.jpgphoto 4.jpg

Alvast bedankt!
 
Is onmogelijk dat definitief te zeggen. Ik zou gokken het scherm. Ik zie echter het probleem niet. De bekabeling moet bij 90% van de laptops toch vervangen worden als er een nieuw scherm gemonteerd wordt.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet ligt aan de bekabeling of het scherm, gezien het feit alles het fatsoenlijk doet wanneer er een extern scherm aangesloten wordt.
Het lijkt er naar mijn mening dus op dat er ergens een instelling fout staat, waardoor de laptop denkt dat er 2 schermen zijn aangesloten.

Je zou dus even kunnen kijken of hij in normale modus denkt dat er 2 schermen zijn aangesloten. Mocht dat niet werken dan kun je
Daarna proberen de drivers van je videokaart volledig te verwijderen en daarna nieuwste up-to-date drivers te downloaden.

Groetjes,
Rens
 
Daarna proberen de drivers van je videokaart volledig te verwijderen en daarna nieuwste up-to-date drivers te downloaden.

Die eerste screenshot is voor het OS geladen wordt. Zonder dat er dus drivers geladen kunnen zijn. Als het daar fout gaat kan het niet OS gerelateerd zijn. Hoogstens een fout in de BIOS maar dat is wel erg zeldzaam
 
Daar heb je inderdaad een punt. Nog niet aan gedacht.

Je zou inderdaad even in de bios kunnen kijken of daar geen optie staat om 2 schermen weer te geven, of iets in die richting.
 
bedankt voor de reacties,

er is in de bios geen instelling voor een tweede beeldscherm.
Wat ik ben vergeten te melden is dat het aan de bovenste helft van het scherm ook een beetje knippert, ook als het scherm normaal werkt.

Ik heb met een van mijn leraren gepraat en we vroegen ons af of het de volgende dingen konden zijn:
- Kan het zijn dat het signaal over een ander "kanaal" gaat als deze via hdmi/vga gaat en daardoor het probleem niet heeft.
- De grafische chip is gesoldeerd, zou een losse connector dit kunnen veroorzaken?
- Hij had het nog over eventuele timing's van het scherm
 
Veel (goedkopere) laptopschermen worden nog analoog aangestuurd. Dit soort problemen zijn inderdaad vaak timing problemen. Het kan de verbinding zijn, maar ook het scherm zelf. De meeste videokaarten hebben 2 DAC's die afzonderlijk aangestuurd worden. In wezen dus inderdaad 2 kanalen, maar wel uniform aangestuurd. De kans dat het in de videokaart zelf zit is dus niet zo heel groot (tenminste ik heb er nog nooit van gehoord)
 
Heel erg bedankt voor je reactie!

Mocht het een timing probleem zijn, welke onderdelen zouden dan vervangen moeten worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan