Dubbele bladwijzers

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdemunck

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
31
Ik heb een word 2000 document waarin 2 maal dezelfde bladwijzer moet worden ingevoegd. Nu pakt word alleen de laatste bladwijzer. Terwijl hij ook de eerste moet pakken.
 
Sorry, de vraag was hoe ik 2 bladwijzers met dezelfde naam kan invoegen in word.
 
Hoi, :D

Heel simpel antwoord, dit is absoluut niet mogelijk!

De reden is ook simpel bladwijzers zijn unieke vlaggetjes waarmee Word navigeert. Wanneer deze zoekpunten niet uniek zijn, zal Word ook niet goed functioneren.

Dus vandaar dat Word dit niet toestaat.

Leg mij eens uit waarom jij persé twee bladwijzers (bookmarks) dezelfde naam wilt geven?

Wellicht is er een andere benadering voor jouw vraagstuk.

See Yah! :thumb:
 
Ik heb een database in Lotus Notes met daarin veldnamen. Deze veldnamen willen transporteren naar een worddocument en in dat worddocument moet de waarde van een veldnaam 2 maal voorkomen. Vandaar dus mijn vraag.
 
Geplaatst door kdemunck
Ik heb een database in Lotus Notes met daarin veldnamen. Deze veldnamen willen transporteren naar een worddocument en in dat worddocument moet de waarde van een veldnaam 2 maal voorkomen. Vandaar dus mijn vraag.

Hoi K, :D

Ik neem aan dat jij met veldnamen, namen van invulvelden in tabellen of formulieren bedoeld?

Ik ben zelf niet zo bekent met Lotusscripts. Maar ik neem aan dat deze op ongeveer een zelfde manier te programmeren zijn als Word VBA.

In Word zijn er ongelofelijk veel manieren om een veldnaam(veld) naar een bladwijzer te schrijven.

Dit is 1 manier:
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Bladwijzer1"
Selection.TypeText Text:=txtVeldnaam

Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Bladwijzer2"
Selection.TypeText Text:=txtVeldnaam

Of te wel, hier worden twee bladwijzers met beide een andere naam. Respectievelijk bladwijzer 1 & 2, gevuld met de zelfde Veldnaam (gegevensveld in een formulier of database)

Wat je dus moet doen is de coderegel welke bij jouw de bladwijzers moet vullen of twee keer laten uitvoeren naar een andere bladwijzers. (net als bovenstaand)
Of je maakt een variable aan in LN welke bladwijzer 1 & 2 voorstelt en vervolgens laat je deze in 1 code regel vullen.

Even voor de duidelijkheid bovenstaande is VBA voor Word en niet de Scripttaal van Lotus Notes. (anders hadden er wel meer @-tekens in gestaan)

Helpt dit jouw nog niet op weg, vertel dan eens precies met welke code of handelingen jij vanuit Notes Word wilt vullen. Ik heb op het werk LN met Designer dus ik zou het even na kunnen bouwen. (om mee te testen)

Maar goed vertel maar. :thumb:
 
Ik heb het al anders opgelost doormiddel vaan een kruisverwijzing naar de bladwijzer :)
 
Hoi K, :p

Heel goed opgelost! (nu begrijp ik eindelijk wat je wou)

Wat jij nu eigenlijk doet, is een duplicaat maken van de inhoud van bladwijzer.

Een kruisverwijzing (naar bladwijzer) is eigenlijk gewoon een referentie naar bovenstaande bladwijzer.

Hiervoor gebruikt Word het Ref veld, deze word dus gebruikt om de string in de bladwijzer op te halen.

Goeie bal! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan